TMB vol entrar al mercat dels cotxes i les motos compartides

La companyia aspira a convertir-se en un operador de serveis integrats de mobilitat

TMB es prepara per fer el salt al mercat de la mobilitat compartida i ja parla obertament d’oferir cotxes, motos, bicis i patinets de lloguer en el que ha de ser l’inici del procés de transformació de la companyia en un operador de serveis integrats de mobilitat i en un “referent a nivell internacional”. La presidenta de TMB, la regidora socialista Rosa Alarcón, i el conseller delegat de l’empresa, Gerardo Lertxundi, han avançat que abans d’acabar l’any tenen previst enllestir el plec del servei de bicicleta compartida, pas previ a convocar un concurs.

La companyia ha presentat aquest dijous el seu Pla Estratègic 2025, elaborat per un consell assessor, que entre altres aspectes aspira a aconseguir que el 65% dels desplaçaments es facin en transport públic d’aquí a quatre anys. Actualment representen el 51%. En xifres absolutes, TMB espera assolir 2,3 milions de viatges diaris entre el metro i el bus durant els dies feiners, és a dir, un 10% més que l’any 2019, quan es va marcar el rècord històric d’usuaris de transport públic.

Primer les bicis, després la resta

Alarcon ha matisat que en una primera fase TMB es concentrarà en les bicicletes compartides i, en funció de l’acollida que tinguin, estudiaran ampliar els serveis a motos, patinets i fins i tot cotxes, que situa en un horitzó més enllà del 2025. Pel que fa a la sostenibilitat, l’operador espera reduir unes 17.000 tones de CO2 el 2025, rebaixar un 6% el consum del metro i aprofitar l’electricitat del transport subterrani per alimentar els autobusos. 

En aquests anys TMB espera completar el tram central de la L9, afegir dues estacions a la L1 a Badalona, dues més a la L3 a Esplugues de Llobregat i tres a la L4 de Barcelona, a més d’incorporar un centenar de nous trens. Pel que fa al bus, està previst comprar més de 500 vehicles d’energies netes, un projecte pilot de bus autònom d’última milla a la Zona Franca i ampliar el bus a demanda a 20 línies que donaran servei a 50 barris de la ciutat.

Nou comentari