TMB afegeix 12 trens per descongestionar les línies amb més usuaris

L'empresa reforça el servei a la 1, 3, 4 i 5 amb 12 combois que han costat 90 milions

Les línies 1, 3, 4 i 5 reforçaran el servei al metro amb 12 trens més. Aquestes línies, que concentren el 80% dels usuaris de la xarxa, sumaran una dotzena de combois al primer semestre de 2020. El primer d'ells, de la sèrie 9000, ha arribat aquest matí a les cotxeres de TMB per la posada a punt. Entrarà en circulació en la segona quinzena de desembre.

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha destacat la "gran inversió" que ha fet la companyia, en concret de 90 milions. La construcció dels trens va ser encarregada a l'empresa catalana Alstom al 2018 i serviran per ampliar el servei.

El comboi se sumarà al servei de metro a partir de la segona quinzena de desembre. Abans d'entrar en funcionament s'hauran de fer proves per homologar-lo. Forma part d'un gruix de 12 trens que reforçaran la xarxa, augmentant en un 8,5% l'oferta de trens. La dotzena de combois circularan en les línies 1, 3, 4 i 5, que tenen conductor.

Tanmateix, els vagons podran convertir-se en automàtics més endavant, en línia amb l'automatització progressiva del servei que portarà a terme TMB. En aquest sentit, un dels tres objectius en els propers deu anys de la companyia és automatitzar la L1, la més antiga del servei. Actualment, els combois de la sèrie 9000 circulen per les línies 2, 4, 9 i 10. Amb la compra de combois TMB aspira a reduir el temps d'espera per als usuaris.

De fet, un altre dels reptes per als següents 10 anys és la freqüència de 2:30 minuts. Al 2020 i 2021 el temps d'espera baixarà dels tres minuts a les línies 1, 3 i 5 i dels tres minuts i mig a les línies 2 i 4.

358 milions d'euros en trens

Aquests 12 combois formen part d'un lot diferent als 42 que s'afegiran per substituir alguns trens amb amiant. Els que serviran per jubilar els trens amb la fibra tòxica arribaran en els pròxims tres anys després que aquest setembre es formalitzés l'acord de finançament per contractar la construcció dels combois. En total, sumant els 12 trens per ampliar el servei i els 42 per canviar els que tenen amiant, la inversió serà de 358 milions d'euros. 

Els 12 trens nous són com els que circulen fins ara a les línies de metro. Tot i així, els que substituiran els afectats amb amiant seran diferents. Els que s'afegeixen a les línies 1, 3, 4 i 5 tenen una vida útil de 30 anys sempre i quan passin una reforma de manteniment als 15 anys.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?