Tito Álvarez disposat a "ficar 3.000 taxis al Port" per donar suport als transportistes

Els camioners protesten contra "les llargues cues" que han de fer als accessos al recinte per anar a recollir la mercaderia

"Som aquí donant suport als col·legues camioners de Port, Sintraport. Si hem de ficar 3.000 taxis al Port per arreglar el seu problema ho fem, perquè els problemes de tots els treballadors són de tothom. Taxistes, atents, que hem de donar suport a aquesta gent, que el puto capital i els neoliberals són els que ens volen enfonsar a tots". Així, en el més pur estil Tito, el sector de taxistes que representa Alberto Álvarez ha donat suport als transportistes mobilitzats des de dilluns per protestar pels problemes que tenen als accessos del Port de Barcelona, que els fan perdre molt temps i, per tant, la possibilitat de fer més serveis al cap del dia o de la setmana.

Els camioners que transporten mercaderies des del Port de Barcelona a diverses destinacions de Catalunya, l'estat i Europa van començar dilluns cinc dies de mobilitzacions contra les dificultats per operar al port de Barcelona, informa l'Agència Catalana de Notícies (ACN).

Es queixen del que consideren "passivitat" i "desinterès" per afrontar les reformes que calen per resoldre "els greus problemes del sector", segons un document intern de l'Associació Sintraport al qual ha tingut accés l'ACN.

Els transportistes denuncien les "llargues cues" al recinte portuari, que fan que només puguin operar 1,2 transports al dia. També critiquen el mal estat dels contenidors que, segons ells, els causen pèrdues perquè cal revisar-los o abonar les despeses dels que no es poden endur-se, tot i que el Pla de Qualitat del Port estableix que és responsabilitat del consignatari. 

Els transportistes van ajornar fa unes setmanes les mobilitzacions previstes a petició de la Direcció General de Transports, que ha actuat de mediadora, per continuar les negociacions. Des d'aleshores han mantingut trobades amb l'Autoritat Portuària de Barcelona, els estibadors, els consignataris, els agents duaners i la federació de transportistes, entre d'altres. Concretament, s'han celebrat una dotzena de trobades entre el gener i el març, l'última de les quals va ser el 4 de març.

Les parts van arribar a un preacord sobre el temps d'estacionament però no sobre les indemnitzacions que haurien de percebre en cas d'incompliment de les noves condicions.

Per ara, els convocants han optat per concentrar les protestes dins del recinte portuari per no molestar els ciutadans però no descarten traslladar-les a l'exterior si les seves peticions no són ateses. Les protestes consten des de marxes lentes per dins del port –ocupant un carril i garantint la mobilitat pel recinte- fins a una marxa a peu per l'interior de les instal·lacions fins al World Trade Center.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?