La T-usual ha de ser el títol de transport més estès entre els usuaris de metro i bus de Barcelona. Aquesta és l’aposta que ha fet l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), formada en un 51% per la Generalitat de Catalunya i en un 49% per l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Les dades del primer mes dels nous bitllets, però, no conviden a l’optimisme. La T-casual, la nova T-10, ha suposat el 77% de les vendes i s’ha mantingut com el títol rei entre els usuaris, segons dades facilitades al TOT Barcelona per TMB.
De tota manera, tal com especifica l’empresa del transport públic de Barcelona, al gener de 2019 la T-10 va suposar el 88% dels títols comprats.
Això sí, la T-usual s’ha venut un 67% més que els bitllets “equiparables de fa un any”, segons ha informat TMB en un comunicat. Així, respecte de les vendes de T-mes, T-50/30 i T-trimestre del gener de 2019, la T-usual ha augmentat la seva presència.
[r:1]
Malgrat mantenir-se com a títol més buscat pels passatgers, la T-casual ha reculat respecte a les vendes de la T-10 el gener de l’any passat. En concret, la caiguda ha estat del 26%. “Un dels objectius del nou esquema de preus implantat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), afavorir la tarifa plana en detriment de les targetes multiviatge, sembla que s’està assolint”, ha celebrat amb cautela TMB.
[r:2]
Un títol que ha experimentat un augment de les vendes és la T-jove. El bitllet trimestral destinat a menors de 25 anys “s’ha disparat”: s’ha venut un 75% aquest gener en comparació del mateix mes de 2019. La T-jove és un 20% més barata des que va començar 2020 i costa 80 euros.