“És dels primers que es van fabricar”, explica amb orgull Miquel Raventós, assenyalant el seu Seat 600 D color crema que sembla acabat de sortir del concessionari. Ell i la seva dona, Montse Auñón, acostumen a donar-se el gustàs de passejar amb el més mític dels cotxes catalans un parell de cops al mes per la rodalia del Prat, on viuen. Però avui el vell 600 els ha portat una mica més lluny: “Hem vingut fins a Barcelona per participar en aquesta protesta dels vehicles clàssics, perquè ja paguem molts impostos, passem les ITV’s corresponents i no hi ha dret que ara ens posin una pila d’impediments que faran molt difícil l’ús d’aquesta mena de cotxes“. I afegeix: “Tu creus que aquest cotxet que surt del garatge comptades vegades contamina més que els de gran cilindrada d’ara? No home, no!”.

[r:1]

Aquest diumenge el Passeig de Gràcia s’ha omplert de dalt a baix amb cotxes, motos, furgonetes i camions que recorden el paisatge dels carrers i les carreteres d’abans. Però no només això. Aquests vehicles són part fonamental del patrimoni industrial de Catalunya, de la Seat de Martorell, però també de les marques mítiques de les motos catalanes, les que van omplir els pòdiums als circuits i l’asfalt de mig món. Montesa, Bultaco, Ossa, Derbi, Sanglas… Una Bultaco Frontera, daurada i verda, busca aparcament amb aquell so tan característic de les motos catalanes dels anys setanta i vuitanta. El túnel del temps a l’oïda.

Àlex Sospedra és portaveu dels Amics dels Clàssics de Vilanova i la Geltrú i ha vingut a defensar els pocs supervivents que queden d’aquells vehicles que van caracteritzar els carrers de ciutats i pobles d’aquest país. “No hi ha dret”, es queixa, “aquests cotxes fan molt pocs quilòmetres l’any, cinc mil els que més. I, a sobre que ens fregeixen a impostos, ara ens impediran circular la major part del temps”. Jordi Planas assenteix amb el cap abans de mostrar-nos, orgullosíssim, el motor del seu Mini, fabricat ara fa quaranta-cinc anys. “Mira quin motor!”. I sí, llueix tant o més que la carrosseria, vermella i brillantíssima.

“Som clàssics, som història. No som el problema” diu una enganxina sobre un vell Renault 12. Mentre, moltes famílies passegen i admiren els vehicles aparcats en la primera protesta que es converteix en l’exposició al carrer d’un diumenge a Barcelona. Segons la Guàrdia Urbana, ha reunit uns 3.000 cotxes i 500 motos d’època.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a febrer 02, 2020 | 14:35
    Ramon febrer 02, 2020 | 14:35
    La demagògica prohibició d'entrada a Barcelona de qui no ha pogut canviar-se el cotxe (un cotxe que, a més, bé que passa la ITV) serà la mort política de la Colau. Tant de bo doncs que la mantingui.
  2. Icona del comentari de: FRAN BCN a febrer 02, 2020 | 22:54
    FRAN BCN febrer 02, 2020 | 22:54
    Penso que eren pocs. El RACC com últimament fa, mirant cap a Cuenca.....es una norma molt impopular i molt injusta. Lo més trist es que les restriccions.no serviran per a res.....els que van en cotxe ho.seguiran fent no.es fàcil canviar.rutines Ja que els transports públics.són els què son......
  3. Icona del comentari de: Montse a febrer 03, 2020 | 10:29
    Montse febrer 03, 2020 | 10:29
    Com mol bé diu en Ramon, aquests cotxes passen la ITV cada any, perquè doncs la gent s'ha de comprar un altre cotxe? segurament si no el compren és perquè de moment els sous que cobren no els permet de fer-ho. Els que contaminen més, ja que l'excusa és el canvi climàtic, són aquests grans creuers al port, tinc entès que els motors no es paren mai, estan encesos dia i nit, per tant, penso que més que els cotxes el que contaminen són precisament aquests monstres. La Sra. Colau, podi
  4. Icona del comentari de: Miquel a febrer 03, 2020 | 11:34
    Miquel febrer 03, 2020 | 11:34
    Vehicles "clàssics"? Només són antics.

Respon a Montse Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa