Queixes pel mal funcionament de les renovacions automàtiques de les targetes

Alguns usuaris no han pogut validar el seu títol de transport, que havia caducat durant el confinament

Primeres queixes pels errors de funcionament del sistema de renovació automàtica de targetes i abonaments del transport públic que van caducar durant confinament. Alguns usuaris s’han queixat que, en arribar a la maquina validadora corresponent, la seva targeta no funcionava i apareixia l’avís de “títol caducat” habitual en aquestes circumstància. Les queixes s’han produït al metro, a l’autobús i a Rodalies.

L’ATM va anunciar fa una setmana que les targetes de metro i autobús que haguessin caducat durant el confinament es renovarien automàticament després de validar-los a partir de l’1 de juliol. Però el consorci va posar condicions: en el cas de la T-usual, la T-grup i la T-familiar, el bitllet haurà d’haver estat inutilitzat entre el 14 de març i l’11 d’abril, mentre que els bitllets de transport trimestrals –T-jove, T-trimestre i T-70/90 FM/FN–, no s’han d’haver validat entre el 14 de març i el 10 de juny. 

TMB i Rodalies, tot i no ser la responsables directes de les renovacions del títols, han informat a Twitter que els problemes registrats per alguns usuaris segurament es deuen a que es va validar la targeta en algun moment del confinament i han recordat als viatgers que existeix un formulari per fer la reclamació.

Nou comentari