La patronal de les VTC demanarà mil milions a la Generalitat si accepta les exigències dels taxistes

Unauto ha recordat que el Govern haurà d'assumir les indemnitzacions si legisla sobre les VTC abans que s'acabi la moratòria de quatre anys que estableix el decret llei estatal

Unauto, la patronal de les VTC on s'inclouen Uber i Cabify, ha recordat avui a la Generalitat que si accepta les pretensions dels taxistes i estableix que els Uber i Cabify s'hagin de demanar amb hores d'antelació - fins fa poc els taxistes sol·licitaven 12 hores, però en els últims dies han exigit 24 hores d'antelació - haurà de pagar els mil milions que reclamen en concepte d'indemnitzacions. El decret llei estatal que vol regular el servei de les VTC, i que actualment està en fase d'esmenes, estableix una moratòria de quatre anys durant els quals no es pot legislar sobre les VTC. Per tant, si la conselleria de Territori i Sostenibilitat finalment accepta les exigències del taxi i les inclou en el decret llei català que estan negociant taxistes, conselleria i l'AMB, les indemnitzacions a les VTC les hauria de pagar la Generalitat.

El president d'Unauto VTC a nivell estatal, Eduardo Martín, i el president d'Unauto VTC Catalunya, Josep Maria Goñi, han xifrat aquestes indemnitzacions en més de 1.000 milions, ja que, segons han afirmat, una legislació més restrictiva sobre VTC suposaria "la fi de les VTC" i acabarien amb el lloc de treball de 3.000 persones. El càlcul d'Unauto sorgeix de considerar que cada llicència està valorada en 230.000 euros. Segons han precisat, ara per ara Unauto VTC Catalunya aglutina 3.000 conductors que podrien augmentar amb l'acceptació de noves llicències des dels tribunals. "No volem que la Generalitat pagui, però si regula sobre VTC ho haurà de fer", ha advertit Josep Maria Goñi. 

Sobre l'actitud del sector del taxi, Eduardo Martín s'ha queixat que és de "xantatge violent", cosa que també ha lamentat Goñi després de la rebuda que han tingut a la porta del Col·legi de Periodistes. El president d'Unauto VTC a nivell estatal ha dit que l'exigència dels taxistes que els Uber i Cabify s'hagin de demanar amb hores d'antelació busca "acabar amb les VTC". "L'únic que vol el taxi és que els ciutadans seguim pagant el seu peatge", ha reblat Martín. 

Els presidents estatal i català d'Unauto VTC han confirmat que han trobat una "escletxa" per recórrer al tribunal constitucional el decret llei català aprovat l'agost del 2017 de "mesures urgents per a l'ordenació dels serveis de transport de viatgers". 

Comentaris (1)
Traspaseu els taxistes a Madriz Fa 2 mesos
per ells treballen.