L’estació de Trinitat Nova, per on circulen les línies 3, 4 i 11, serà remodelada en les “pròximes setmanes”. Ho avança el departament de Territori i Sostenibilitat, que és l’administració encarregada de les obres i manteniment de la infraestructura del metro. TMB té les competències pel que fa a la gestió de la circulació de trens.
Fonts de Territori detallen que l’objectiu de les obres és “independitzar l’operació de les línies L4 i L11”. A més, buscaran “optimitzar els moviments de trens per poder incrementar les freqüències de la L4 en hora punta”. El fet que la L11 sigui automàtica també és rellevant en aquest cas, ja que la intervenció que farà el departament dirigit per Damià Calvet té la intenció de permetre que la conducció automàtica també es pugui fer a Trinitat Nova (Nou Barris).
Així, les actuacions consistiran d’una andana nova adossada a l’existent i en una modificació de la cua de maniobres. Els trens automàtics, a diferència dels manuals, permeten fer la volta a final de línia amb una velocitat major perquè no cal que el maquinista camini d’un costat fins a l’altre del comboi.
Tot i especificar que les obres començaran “en les pròximes setmanes”, fonts de Territori eviten precisar si obligaran a tancar l’estació. Un comunicat de la UGT publicat el 4 de febrer exposa que la direcció de TMB els ha informat que l’estació s’haurà de deixar fora de servei durant dos mesos.