Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’entrada en servei de les tres noves estacions de la L10, sense data
  • CA

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha confirmat aquest dimecres que encara no hi ha una data fixada per a la posada en marxa el nou tram de l’L10 sud i que encara s’estan duent a terme més proves preliminars per assegurar el correcte funcionament dels trens. Les primeres previsions apuntaven al cap de setmana passat però, segons va informar SER Catalunya dilluns, un problema amb el sistema de frenada d’un comboi, va impedir la inauguració de les noves estacions Port Comercial, Ecoparc i ZAL. Ni la Generalitat ni TMB, però, han volgut precisar de quina incidència es tractava.

Alarcón ha insistit que un cop es resolgui la incidència se seguiran fent més proves fins a trobar el moment “adient” per inaugurar el nou tram. Les tres noves estacions sumaran prop d’un milió de viatgers anuals i hauran suposat una inversió de 10,5 milions d’euros. TMB, com a operador del servei, va rebre l’obra finalitzada per part de la Generalitat a finals de març i a partir d’aleshores va començar el període de proves a partir de l’estació de Zona Franca. Es tracta d’un tram que transcorre a l’aire lliure i per un viaducte sobre el carrer A.

La presidenta de TMB, que ha fet aquestes declaracions aquest matí durant la presentació de l’etiquetatge intel·ligent de les xarxes de metro i autobusos, ha afegit que es continua treballant tant amb el Departament de Territori i Sostenibilitat com amb l’empresa responsable. El problema detectat en un dels combois en fase de proves va ser en la frenada en una de les estacions. Concretament, s’hauria passat de llarg al punt previst d’aturada i va provocar que les portes del combois –que circulen sense conductor– no coincidissin amb les de l’andana, fet que impediria l’entrada i sortida dels passatgers, segons va explicar SER Catalunya.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Justiniano a abril 21, 2021 | 17:49
    Justiniano abril 21, 2021 | 17:49
    El problema no es que les portes del tren no coincidien amb les de l'estació, sino que es va passar de frenada 80 m, això va passar a la penúltima estació, si hagués passat a la última el tren hagues sortit del viaducte, d'aquí la por a ficar el tram en marxa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa