La tuneladora per avançar en la L9 arrencarà entre finals d’any i principis de 2022

Ho ha anunciat el conseller de Territori en funcions, Damià Calvet, a les obres de desmuntatge de la grua del pou de Mandri

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, preveu que la tuneladora de l’estació de l’L9 a Manuel Girona entri en funcionament entre finals d’aquest any i inicis de 2022 i comenci a avançar cap a l’estació de Lesseps. Un cop es finalitzin els quatre kilòmetres de túnel que uniran ambdós trams, es continuarà amb les feines verticals i la progressiva entrada en funcionament de totes les estacions. Així ho ha anunciat el conseller aquest dijous en una visita a les obres de desmuntatge de la grua de l’estació de Mandri.

El Govern ha destinat una partida de cinc milions d’euros a una actualització dels projectes i les obres de superfície d’aquesta estació, que també preveuen una urbanització d’una part del forat vertical. “Les obres de l’estació de Mandri, d’uns quatre milions d’euros i 14 mesos de durada, donen continuïtat al compromís per acabar l’L9”, ha manifestat el conseller. El Govern destinarà 946 milions d’euros a finalitzar el tram central d’aquesta línia entre la Zona Universitària i la Sagrera. La Generalitat preveu posar en marxa esglaonadament diferents trams a partir de 2026, tot i que els terminis es podrien accelerar per l’arribada dels fons europeus.

Aquest dijous han començat les obres de desmuntatge de la grua de l’estació de Mandri i pròximament s’urbanitzarà una part del forat vertical. Previsiblement, l’estació tindrà uns 70 metres de profunditat, dels quals actualment n’hi ha uns 50 metres excavats.

El conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, a les obres de l’estació de Mandri de l’L9 / ACN

A partir d’aquí, Calvet preveu que la tuneladora de l’estació de Manuel Girona entri en funcionament entre finals de 2021 i principis de 2022 i comenci el camí de més de quatre quilòmetres fins a l’estació de Lesseps. En principi, aquest procés trigarà dos anys aproximadament. Un cop finalitzi, es trauran les dues tuneladores per la zona de Lesseps, es continuarà amb les feines verticals i començaran a entrar en funcionament les tretze estacions de l’L9.

En aquesta legislatura, el Govern ha inaugurat cinc estacions i té previst inaugurar-ne tres més en la zona de l’L10 sud. “Faltava l’impuls definitiu del tram central”, ha reconegut Calvet. Previsiblement, les estacions pendents entraran en funcionament entre 2026, com és el cas de Mandri, i 2027.

“Aquesta obra és una injecció de moral col·lectiva. Una obra pública que significa una dinamització de l’economia i una generació d’ocupació en línia amb els objectius de la Unió Europea”, ha manifestat Calvet. El conseller ha assegurat que la finalització de l’L9 és una “obra importantíssima” i una clara aposta per la mobilitat sostenible i la transició energètica.

Nou comentari