La Generalitat engega el perllongament de la línia 8 d’FGC

L'ampliació permetrà connectar les estacions de Plaça Espanya i Gràcia

El departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat sis projectes constructius del perllongament de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. Concretament, es tracta de la redacció dels projectes constructius de superestructura de via i catenària; de senyalització i enclavaments; alimentació elèctrica, comunicacions i instal·lacions no ferroviàries de túnel i els d’arquitectura i instalꞏlacions de les tres noves estacions incloses de Gràcia, Francesc Macià i Hospital Clínic.

La redacció d’aquests projectes suma un import 1,7 milions d’euros i les actuacions que definiran estan valorades en més de 65 milions d’euros. A més, s’ha adjudicat per 4,7 milions d’euros els treballs de millora dels sistemes de comunicacions de l’L9 i l’L10. Les obres de l’L8 de FGC suposaran l’enllaç de les línies del Vallès i d’Anoia-Llobregat pel centre de Barcelona, que al mateix temps sumarà d’aquestes tres noves estacions al centre de Barcelona unides per un túnel de 4,1 quilòmetres. En els treballs, també es remodelarà l’actual Plaça Espanya i s’habilitarà una nova cua de maniobres.

Els sis projectes que ara es liciten tindran un termini de redacció de 24 mesos cadascun, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat. Pel que fa la millora dels sistemes de comunicacions de l’L9 i l’L10, la Generalitat ha adjudicat els treballs per 4,7 milions d’euros. L’actuació permetrà adaptar aquestes xarxes de comunicacions a les tecnologies actuals per dotar-les de més capacitat i fiabilitat. Les obres començaran aquesta primavera i s’allargaran dos anys i mig.

El transport de les comunicacions del sistema L9/L10 es duu a terme actualment a través de dues xarxes en paralꞏlel de diferent tecnologia. Una xarxa de transmissió de veu per la qual es comuniquen els sistemes de megafonia i interfonia, entre altres; i una xarxa de transmissió de dades per les imatges de videovigilància o la informació al client. L’actuació preveu la generació d’una xarxa única amb tecnologia MPLS (Multi-Protocol Label Switching), de major capacitat i en configuració redundant –que proporciona més fiabilitat en cas d’incidència–.

37,6 milions d’euros per al tramvia fins a Verdaguer

A banda, aquest dimarts el Govern ha aprovat aquest dimarts les despeses amb càrrec a pressupostos d’exercicis futurs, de la partida de transferència a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) del departament de Territori i Sostenibilitat, per atendre les despeses derivades de la signatura d’un conveni de colꞏlaboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM per a l’execució de les obres i posterior explotació de la xarxa tramviària unificada, per un import total de 37.625.637 euros, abans d’IVA. A partir d’ara, l’ATM ja podrà licitar els treballs.

La longitud de l’actuació és d’1,8 quilòmetres, i hi haurà 3 noves parades: Verdaguer, Sicília, i Monumental; la parada existent de Glòries es reubicarà davant del Museu del Disseny. La gran novetat de l’obra és que el tramvia circularà sense catenària.

Més informació

Nou comentari