L'estació de Sants supera els 100.000 usuaris diaris de Rodalies

Sagrera augmenta en gairebé un 30% els viatgers

Rodalies s'ha quedat a tocar d'un rècord en viatgers diaris al 2018. A Barcelona l'augment d'usuaris diaris ha estat d'un 11,2%. En total a la rodalia de la capital catalana ha arribat als 410.984 viatgers, molt a prop dels 411.400 del 2006, l'any amb més passatgers a Rodalies. L'estació amb més passatgers ha estat Sants, que ha superat els 100.000 amb un augment de 4,6%. 

L'estació on més ha augmentat l'afluència ha estat Sagrera, que ha acollit 21.577 passatgers, cosa que suposa un augment del 28,6%, segons dades de Renfe facilitades al TOT Barcelona.

La companyia ha recuperat gran part dels usuaris que, entre 2006 i 2016, van deixar d'utilitzar el servei de Rodalies. Entre l'any 2006 i 2007 els passatgers diaris van caure en gairebé 100.000. 

Les dades corresponen a un estudi elaborat cada dos anys. En aquest cas es va fer a finals de l'any passat i la informació es compara amb la de 2016.

El rànquing de viatgers diaris a les estacions de Rodalies a Barcelona:

- Sants, que va arribar als 101.006 després d'augmentar un 4,6% respecte al 2016

- Plaça Catalunya, amb 67.866 viatgers i un increment de l'11%

- Passeig de Gràcia va rebre 38.791 passatgers, amb un augment del 3,1%

- Clot-Aragó va rebre 27.284 passatgers amb un 12,3% més

- Arc de Triomf va tenir 26.539 viatgers amb un increment del 5,4%

- Sagrera, amb 21.577 viatgers i l'augment més pronunciat, del 28,6%

- Sant Andreu Arenal va tenir 14.104 usuaris amb un increment del 0,2%

- Torre Baró, amb 9.406 i amb 19,6% que al 2016

- Sant Andreu Comtal amb 6.435 passatgers diaris i un augment del 20,6%

- Estació de França amb 5.432 usuaris i un 10,7% més

Des de Renfe destaquen la "recuperació" del servei. "Aquesta xifra es el segon màxim històric de rodalia de Barcelona, i referma el creixement continu que s’està obtenint als darrers anys", afegeixen.

Més informació
Comentaris (1)
2019 Fa 12 dies
Si el "creixement continu" d'usuaris no es reforça amb major freqüència de trens, trens llargs amb major capacitat de viatgers i puntualitat del servei, tenim unes Rodalies (encara més) precàries.