L'estació de Sants supera els 100.000 usuaris diaris de Rodalies

Sagrera augmenta en gairebé un 30% els viatgers

Rodalies s'ha quedat a tocar d'un rècord en viatgers diaris al 2018. A Barcelona l'augment d'usuaris diaris ha estat d'un 11,2%. En total a la rodalia de la capital catalana ha arribat als 410.984 viatgers, molt a prop dels 411.400 del 2006, l'any amb més passatgers a Rodalies. L'estació amb més passatgers ha estat Sants, que ha superat els 100.000 amb un augment de 4,6%. 

L'estació on més ha augmentat l'afluència ha estat Sagrera, que ha acollit 21.577 passatgers, cosa que suposa un augment del 28,6%, segons dades de Renfe facilitades al TOT Barcelona.

La companyia ha recuperat gran part dels usuaris que, entre 2006 i 2016, van deixar d'utilitzar el servei de Rodalies. Entre l'any 2006 i 2007 els passatgers diaris van caure en gairebé 100.000. 

Les dades corresponen a un estudi elaborat cada dos anys. En aquest cas es va fer a finals de l'any passat i la informació es compara amb la de 2016.

El rànquing de viatgers diaris a les estacions de Rodalies a Barcelona:

- Sants, que va arribar als 101.006 després d'augmentar un 4,6% respecte al 2016

- Plaça Catalunya, amb 67.866 viatgers i un increment de l'11%

- Passeig de Gràcia va rebre 38.791 passatgers, amb un augment del 3,1%

- Clot-Aragó va rebre 27.284 passatgers amb un 12,3% més

- Arc de Triomf va tenir 26.539 viatgers amb un increment del 5,4%

- Sagrera, amb 21.577 viatgers i l'augment més pronunciat, del 28,6%

- Sant Andreu Arenal va tenir 14.104 usuaris amb un increment del 0,2%

- Torre Baró, amb 9.406 i amb 19,6% que al 2016

- Sant Andreu Comtal amb 6.435 passatgers diaris i un augment del 20,6%

- Estació de França amb 5.432 usuaris i un 10,7% més

Des de Renfe destaquen la "recuperació" del servei. "Aquesta xifra es el segon màxim històric de rodalia de Barcelona, i referma el creixement continu que s’està obtenint als darrers anys", afegeixen.

Més informació
Comentaris (1)
2019 Fa 4 mesos
Si el "creixement continu" d'usuaris no es reforça amb major freqüència de trens, trens llargs amb major capacitat de viatgers i puntualitat del servei, tenim unes Rodalies (encara més) precàries.