El govern de Colau vol disparar el preu dels aparcaments i les terrasses

La iniciativa de BComú i PSC també contempla eliminar l'espai gratuït de l'àrea blava entre les 14h i les 16h

A poques setmanes de l'aplicació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) que restringirà l'accés dels cotxes contaminants a la ciutat, Ada Colau ha pres un nou impuls per reforçar el seu missatge de dificultar l'ús del vehicle privat a Barcelona. En aquest cas, afectarà als cotxes que aparquen al carrer. La proposta del govern és que s'elevin les taxes de la zona blava i la zona verda. També es modificarien l'Impost de Bens Immobles (IBI) i les taxes de les terrasses o el clavegueram. 

La idea començarà els primers tràmits la setmana vinent a la comissió d'Economia, on la resta de grups diran la seva. Tanmateix, la iniciativa de Barcelona en Comú i PSC inclou eliminar l'espai gratuït de zona blava entre les 14h i les 16h i que s'apugin, de manera general, les tarifes. El pla és posar-li difícil a aquells que es mouen per la ciutat en cotxe i no són residents de Barcelona. Els veïns, tot i així, notaran dos canvis. S'eliminen les bonificacions als conductors sense multes i l'agost deixarà de ser gratis. Tanmateix, la seva tarifa, es mantindrà igual.

En canvi, tant a l'àrea blava com a l'àrea verda, es disparà el preu per a aquells que no siguin residents. De fet, el tiquet de l'aparcament serà més car per tots els cotxes, exceptuant els que tinguin el distintiu ECO. Així, també hi haurà increment gradual segons com de contaminant sigui el vehicle. Els més contaminants pagaran més, però la pujada serà generalitzada. El cotxe més contaminant a la zona més restringida podrà arribar a pagar 3,75 euros per hora

Aquesta proposta forma part d'un paquet que el govern municipal de Barcelona ha presentat com a actualització i revisió de les Ordenances Fiscals per a l'exercici de 2020. A més, preveuen tenir un impacte total de 82 milions d'euros en els ingressos a l'erari públic, ha informat en un comunicat aquest divendres.

Guerra a les terrasses

Després de comparar la situació d'altres grans ciutats europees, expliquen des de l'Ajuntament, el govern ha detectat "la necessitat d’actualitzar" els preus que cobren per l'ocupació de l'espai públic als establiments amb terrassa. En aquest cas, la iniciativa implicaria que les terrasses de la categoria més alta (la Rambla) que ara paguen 0,46€ per m2 i dia en paguessin, amb la nova normativa, 1,95€. És a dir, es multiplicarien per quatre els ingressos municipals a costa dels restauradors de les zones més turístiques.

"Es tracta d'una proposta ambiciosa que té com a objectiu fer front a l'emergència climàtica i lluitar contra la contaminació, d'un costat, i per l'altre, garantir un espai públic de qualitat davant el seu ús intensiu", ha explicat el consistori.

En relació a l'IBI, es preveu una baixada dels tipus impositius i la suspensió dels topalls, després de tres exercicis seguits en els quals s'ha congelat el rebut en el 98% dels habitatges, i es preveu un recàrrec del 50% en la quota líquida de l'impost als habitatges d'ús residencial que estiguin buides.

Així mateix, s'elimina la bonificació per domiciliació bancària del rebut i es preveu un increment de l'IBI associat als Béns Immobles de Característiques (BICES), amb el qual graven les activitats del Port de Barcelona i la Central Regasificadora, entre d'altres.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?