El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació de les obres d’arquitectura i instal·lacions de la nova estació d’Ernest Lluch de l’L5 de metro, situada just a la frontera entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Aquesta actuació permetrà completar l’estació, que ja té executada l’obra civil, amb la previsió que entri en funcionament durant el 2021. La licitació, per un import de 15,8 milions d’euros, se sumarà a una altra menys costosa durant el 2019 per completar les obres d’arquitectura i instal·lacions. El cost global és de 17,2 milions.
La nova parada de l’L5 permetrà la correspondència amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix i se situa entre dues estacions, Collblanc i Pubilla Cases, distanciades 1.200 metres entre elles. És un dels trams més llargs entre estacions que existeix actualment a la xarxa de metro, on la mitjana és de 700 a 800 metres. Les obres d’infraestructura es van acabar fa més de cinc anys. Els treballs que ara s’impulsen inclouen el condicionament interior, la formació dels accessos, l’arquitectura, els acabats i les instal·lacions, a banda de les construccions auxiliars de la nova estació (escales, ascensors, pous de ventilació i andanes). També inclouen un nou pou de ventilació i un conjunt d’actuacions de reforç i drenatge de la infraestructura. El termini d’execució és de 24 mesos.
L’estació disposarà de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada homònima del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació, a la cantonada amb el carrer d’Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat, s’emplaçarà la sortida d’emergència.