ERC insta Colau a ampliar “encara més” l’espai públic per al vianant

Els republicans reclamen una estratègia de ciutat per garantir la distància de seguretat davant el coronavirus a tots els carrers de Barcelona

El grup d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona proposarà el Govern municipal ampliar “encara més” l’espai públic per al vianant per garantir la distància de seguretat davant el coronavirus, així com abordar la totalitat de la ciutat i no únicament carrers concrets. Ho ha explicat aquest dilluns la regidora Maria Buhigas, al costat del també regidor Jordi Corones, en una roda de premsa telemàtica, en la qual han exposat les propostes i precs que presentaran en el ple municipal d’aquest divendres.

La formació republicana demana al Govern d’Ada Colau més acció i contundència en l’ampliació de l’espai públic, ja que considera que el que planteja l’executiu local és insuficient i està “excessivament concentrat”. És per això que proposen dues estratègies concretes amb les quals creuen que l’espai públic per al vianant podrà augmentar un 20%: que tots els carrers de menys de 12 metres siguin prioritat del vianant, i que, als carrers de més de 20 metres amb voreres de quatre o més metres, es baixin tots els elements que les ocupen i es resituïn ocupant un carril de la calçada.

Estratègia de ciutat

Demanen que aquesta sigui una estratègia conjunta de ciutat, que estigui acompanyada de polítiques de reforç d’aparcament i del transport públic, i que aquestes actuacions es consolidin en els llocs on es consideri que aquests canvis poden ser permanents.

També presentaran dos precs en els quals demanen que l’Institut Barcelona Esports (IBE) aboni la totalitat de l’import d’ajudes a famílies de nens i joves per a la pràctica esportiva extraescolar i que es faci una reforma d’aquesta convocatòria d’ajudes, i establir un nou mecanisme de suport municipal a les entitats de la Xarxa per l’Alimentació Sostenible.

Sobre la campanya ‘Barcelona té molt poder’, que ha impulsat l’Ajuntament, Corones ha opinat que és “poc ètic” que s’adjudiqui un contracte de publicitat primer i contractar com assessor després al dissenyador Nacho Martínez Padilla, director creatiu de l’exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena, i que troba excessiu que s’hagi destinat un 50% en comunicació i publicitat, segons ell.

Nou comentari