L’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions és “imperceptible” en la línia Vallès-Barcelona. Ho ha dit avui Ricard Font, president de FGC, en la presentació dels resultats del 2019. Tanmateix, Ferrocarrils de la Generalitat sí que ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia
Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l’ampliació de cinc aparcaments dissuasoris, el què suposarà incrementar l’oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d’espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d’aquests equipaments els fixarà l’ATM.
En la presentació de resultats aquest dijous, Font també ha explicat que amb l’entrada en funcionament de 15 nous trens a partir de l’estiu del 2021 a la línia Barcelona-Vallès es podrà donar servei a 30 milions més de viatgers i arribar als 100 milions a l’any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions a l’any.
A més, ha recordat, la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d’aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l’estiu del 2021.