Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
ENQUESTA | Els VTC han de poder circular per la ciutat superada la moratòria?

El sector del taxi a Barcelona continua la seva particular lluita contra la invasió dels VTC -sobretot Uber i FreeNow-, que consideren que fan una competència deslleial al sector tradicional. Aquest dimarts han fet una marxa lenta per la Gran Via de Barcelona i fins al Parlament, amb uns 4.000 vehicles que han fet també vaga de servei fins al migdia. La raó de la protesta, que no és pas la primera que es fa, és que a partir de l’octubre del 2022 els VTC deixaran de ser aptes per als trajectes urbans, tal com es va establir en el conegut decret Ábalos del govern espanyol el 2018. Això vol dir que només es podran fer servir aquestes llicències per als interurbans, tret que la Generalitat ho permeti. I aquí està la clau. Els taxistes reclamen que l’esborrany del decret llei de la Generalitat compleixi amb la llei estatal, que estableix un màxim d’un VTC per cada 30 taxis.

De fet, sector del taxi fa anys que manté una dura batalla legal contra Uber, Cabify i ara també contra FreeNow perquè no puguin operar a Barcelona. Uber va desembarcar a Barcelona a principis del 2021 -després de marxar voluntàriament- com a intermediari entre els taxistes i els usuaris, una fórmula que també utilitza a Madrid.

El sector del taxi avisa els polítics

Sigui com sigui, el malestar al sector del taxi fa molt de temps que es cou però ara arriba a la recta final amb la fi de la moratòria l’octubre del 2022. El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha avisat la Generalitat de les conseqüències de no limitar els VTC a una llicència per cada 30 taxis. “Si no, hi haurà conflicte i no hi haurà pau per a ningú”. I en el cas de l’Ajuntament, Álvarez els ha recordat que tenen una cita a les urnes el maig de 2023: “Ho pagaran a les urnes. Amb el taxi no s’hi ficaran, i menys a les portes d’unes eleccions municipals en què el taxi i les seves famílies arrosseguen més de 40.000 vots”.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’ha motrat confiada que aquest conflicte es podrà resoldre de forma positiva. Coincidint amb la protesta, ha assegurat que “s’ha de produir l’acord”, tot recordant que “vam ser pioners des de l’AMB, amb coses noves que sorgeixen de la globalització i mouen milers de milions”. Colau ha afegit que les VTC “són plataformes que s’aprofiten dels autònoms i que s’ha de regular perquè tothom compleixi les regles del joc”.

Per tot plegat us preguntem si esteu a favor de limitar la presència dels VTC a les ciutats per tal de protegir el sector del taxi, amb una llicència VTC per cada 30 taxis, o si sou partidaris de permetre la competència entre els serveis per afavorir unes millors condicions per al client final.

Poll Creator
Més notícies
En marxa la vaga i marxa lenta dels taxistes contra les llicències de VTC GEMMA AGUILERA

VÍDEO | Els taxis envaeixen la Gran Via en una nova protesta contra els VTC

Notícia: VÍDEO | Els taxis envaeixen la Gran Via en una nova protesta contra els VTC
Comparteix
Vaga i marxa lenta de 4.000 taxistes contra les llicències de VTC a Barcelona
Notícia: VÍDEO | Els taxis envaeixen la Gran Via en una nova protesta contra els VTC - Mobile
Taxis prop de la plaça de Catalunya / Jordi Play

El taxi convoca una marxa lenta per blindar que hi hagi un VTC per 30 taxis

Notícia: El taxi convoca una marxa lenta per blindar que hi hagi un VTC per 30 taxis
Comparteix
Les organitzacions del sector pressionen la Generalitat, que elabora un nou decret que desprotegiria els treballadors, asseguren
Notícia: El taxi convoca una marxa lenta per blindar que hi hagi un VTC per 30 taxis - Mobile
Taxis als voltants de plaça Catalunya.
Jordi Play

L’any de la revolució del taxi a Barcelona

Notícia: L’any de la revolució del taxi a Barcelona
Comparteix
L'Ajuntament, l'AMB i l'IMET ultimen una app pública i una xarxa de microparades que han de convertir la ciutat en capdavantera
Notícia: L’any de la revolució del taxi a Barcelona - Mobile
Roman Llort, xofer VTC, director de Limo Service BCN

Els VTC tradicionals, víctimes de la guerra entre taxis, Uber i Cabify

Notícia: Els VTC tradicionals, víctimes de la guerra entre taxis, Uber i Cabify
Comparteix
Una normativa paraigua pensada per a les noves plataformes els escanya. Multes i restriccions posen al límit 400 autònoms que s’hi dediquen des de fa dècades
Notícia: Els VTC tradicionals, víctimes de la guerra entre taxis, Uber i Cabify - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: cara dures a maig 19, 2022 | 09:03
    cara dures maig 19, 2022 | 09:03
    els taxistes son la màfia i un perill públic, i el tito el pitjor de tots. Dit això, en tot negoci és lícit que hi hagi competència, el problema, és que els taxistes, ho volen tenir tot per ells, que s'espavilin
    • Icona del comentari de: Antonio a maig 19, 2022 | 13:51
      Antonio maig 19, 2022 | 13:51
      Que mala es la envidia de ser un mediocre y nunca haber sido nada en la vida y querer que los demas sean como usted, los tqxistas son un gremio unido y publico. He mal gastado 30seg de mi preciisa vida en contestar a un insulso mediocre, dese por sarisfecho y siga en su mediocridad y deseando que los demas sean como usted, en vez de intentar su vida.... k.t.f.
      • Icona del comentari de: Ni dos segons a maig 19, 2022 | 16:36
        Ni dos segons maig 19, 2022 | 16:36
        Ui que les veritats ofenen
        • Icona del comentari de: Xavi a maig 21, 2022 | 16:59
          Xavi maig 21, 2022 | 16:59
          Hablas sin tener ni idea amigo. La competencia siempre es buena pero con las mismas reglas. Lo mismo que yo no puedo montar un chiringuito y vender medicamentos, lotería, o tabaco. Son negocios que funcionan con licencias administrativas y cada uno para lo suyo. Las VTC son vehículos de alquiler con conductor....
    • Icona del comentari de: Juan pascual a maig 19, 2022 | 21:48
      Juan pascual maig 19, 2022 | 21:48
      No se qué negocio tienes ... Pero mueve el culo .... Que no solo se perjudica el taxi cateto
  2. Icona del comentari de: Daniel a maig 19, 2022 | 11:09
    Daniel maig 19, 2022 | 11:09
    Clar què sí, es el únic o dels pocs sectors que no tenen competèncie, clar si tenen llavors se els termina el negoci en la reventa de llicències, jo lo que regularía sería el sector del taxi que es de la época dels dinosaures, no els dels VTC.
    • Icona del comentari de: Jordi a maig 20, 2022 | 14:56
      Jordi maig 20, 2022 | 14:56
      No tienes ni idea infórmate bien y decides Taxi =regulación, limitación y aprobar un curso, si crees que el Taxista te engaña denuncia y opta por no pagar. Vtc =No regulado, no hay limitaciones, pagas por adelantado y las reclamaciones de al Papa, Cierto es que la vestimenta del Taxista podría mejorar Imagina que el taxi desaparece, mercado libre y tarifas a subir con la guerra de Ucrania ha subido todo menos de las tarifas del taxi son OFICIALES de Vtc subidas gasolina = subidas de precios
      • Icona del comentari de: Raül a maig 22, 2022 | 16:56
        Raül maig 22, 2022 | 16:56
        Totalment d'acord Daniel. Si no es un negoci la reventa de llicències de taxi que l'ATM faci un pas endavant i les gestioni a cost cero, una llicència per persona i fora problema. Llicència per qui treballa per viure no per qui n'acumula i explota a altres.
  3. Icona del comentari de: Juan Guillermo bueno a maig 19, 2022 | 11:43
    Juan Guillermo bueno maig 19, 2022 | 11:43
    Todo el mundo tiene derecho a trabajar pero con una regulación todo el mundo tiene derecho a trabajar sin implanta muchas VTC hambre para todos
    • Icona del comentari de: Caramelo a maig 19, 2022 | 16:55
      Caramelo maig 19, 2022 | 16:55
      Pues eso que si hiciese falta más taxis que Sé créase si es necesario licencias temporales I emplear taxista de verdad consu carnet y sus cursos bien hechos no Gente cualquiera que no tiene ni puta idea
  4. Icona del comentari de: Modesto a maig 19, 2022 | 14:37
    Modesto maig 19, 2022 | 14:37
    Rotundamente noooo
  5. Icona del comentari de: Modesto Martínez Borràs a maig 19, 2022 | 14:38
    Modesto Martínez Borràs maig 19, 2022 | 14:38
    Rotundamente noooo
  6. Icona del comentari de: J.l a maig 20, 2022 | 07:16
    J.l maig 20, 2022 | 07:16
    Si hay una ley, que dice 1 VTC, por cada 30 taxis, hay que cumplirla, o las leyes sólo están para los indefensos y no para multinacionales, que se fiscalizan en paraísos fiscales
  7. Icona del comentari de: J.luis a maig 20, 2022 | 07:17
    J.luis maig 20, 2022 | 07:17
    Si hay una ley, que dice 1 VTC, por cada 30 taxis, hay que cumplirla, o las leyes sólo están para los indefensos y no para multinacionales, que se fiscalizan en paraísos fiscales
  8. Icona del comentari de: David a maig 20, 2022 | 11:50
    David maig 20, 2022 | 11:50
    VTC . Autorización estatal para hacer transporte interurbano, en todo el ámbito nacional. TAXI. Licencia municipal VT otorgada por los ayuntamientos para hacer transporte urbano . Es un intrusismo en toda regla, que las plataformas digitales utilizan para hacer de Taxis sin serlo creando una demanda artificial y desregularizar el transporte urbano en perjuicio de los ciudadanos. Defendamos los servicios públicos y no los entreguemos en manos de multinacionales amparados por las políticas neoliberales.
  9. Icona del comentari de: Edu a maig 22, 2022 | 10:40
    Edu maig 22, 2022 | 10:40
    Lo que tiene que desaparecer de la ciudad precisamente son los taxis

Nou comentari

Comparteix