Free Now contra el sector “tradicional” de Tito: la nova guerra del taxi

El director general de Free Now a Espanya celebra, però, que "més del 50%" dels conductors volen treballar amb ells

El grup on s’inclou MyTaxi, Free Now, ha lamentat que “sectors tradicionals” dels taxistes rebutgen col·laborar amb ells. El director general del grup a Espanya, Jaime Rodríguez de Santos, ha contestat així a les crítiques que des de l’associació Élite Taxi van dirigir per la feina conjunta que fan MyTaxi i Free Now, que inclou serveis de VTC.

Malgrat tot, Rodríguez ha celebrat que “més de la meitat” dels taxistes es mostren disposats a treballar amb Free Now. Respecte a la convivència de l’app de Free Now, nom que va adoptar MyTaxi després que es fusionés amb la plataforma, amb la de l’AMB ha indicat que qualsevol iniciativa és “sempre benvinguda”. Tot i així, ha reivindicat la “trajectòria” de MyTaxi davant de l’Uber públic que promouen els taxistes amb l’AMB.

Free Now farà una inversió de 30 milions d’euros en cinc anys a Barcelona. El grup ha obert unes oficines a plaça Catalunya on allotja més de 100 treballadors i on aspira a tenir 150 empleats al 2024. La directora de recursos humans, Alex Balsells, ha detallat que la inversió es produirà en sous i despeses de contractació, que inclouen preus de desplaçament dels treballadors, per exemple. 

Pel que fa al nombre de taxistes que treballen amb Free Now a Barcelona, Rodríguez ha informat que no fan pública la xifra. S’ha limitat a precisar que tenen 18.000 conductors a l’Estat i que la capital catalana és la segona ciutat més important a l’Estat per al grup. El total de taxistes a Barcelona és d’uns 13.000. 

La intenció de Free Now és dotar els taxistes d’eines per fer la seva feina. Una forma de fer-ho és aconseguir que els conductors tinguin clients fins i tot per fer el trajecte d’anada i tornada a casa. Segons ha expressat el responsable de tecnologia, d’aquesta manera els taxistes guanyen dos viatges més cada dia. 

Nou comentari