El fundador de Cabify: "El problema del taxi és que ha tingut uns líders molt radicals"

Juan de Antonio ha afegit que els taxistes "radicals" no han volgut mirar cap endavant"

El fundador de Cabify, Juan de Antonio, ha culpat els líders "molt radicals" del taxi dels problemes que han patit els taxistes, ja que no han volgut "mirar cap endavant". Després del retorn de l'app fa unes dues setmanes, de Antonio ha admès que els taxistes tenen dificultats per innovar el seu servei perquè estan regulats per les autoritats. El CEO de Cabify s'ha mostrat disposat a col·laborar amb els taxistes, fins el punt que ha destacat que li agradaria que "es pogués reservar un taxi" mitjançant l'app. 

Més info: Cabify respon a la Generalitat que atendrà "qualsevol requeriment d'informació"

El creador de l'empresa, que té 100.000 usuaris a Barcelona des que ha tornat segons ha especificat, ha remarcat la seva formació com enginyer i la importància que dona a les dades. Amb dades precisament ha destacat que "el taxi és un aliat natural de Cabify". Per a De Antonio, el 50% dels serveis de l'app són "complementats" pel taxi. 

L'empresari ha estat el protagonista d'una conferència de Forum Europa Tribuna Catalunya, en què ha dit que els taxistes "venen del passat". Ho ha exemplificat amb els taxímetres, que, segons ell, són part del passat perquè es poden calcular les tarifes amb els GPS. 

Sobre l'expedient informatiu que la Generalitat ha obert a Cabify, en què demanava a la companyia informació sobre com opera a Barcelona, De Antonio ha sostingut que és un requeriment que fan moltes administracions a l'app. A més, ha sostingut que si es qüestiona el model de negoci actual de Cabify "s'està posant en dubte les VTC tradicionals". El fundador de la companyia ha recordat que l'app opera des que ha tornat a la capital catalana sota el paraigua del model de negoci de les VTC.

Minimitza l'expedient informatiu

Malgrat que el CEO de Cabify ha minimitzat la importància de l'expedient de la Generalitat, ha lamentat que l'app que va crear és "l'única" a què l'administració ha posat dificultats per treballar. Preguntat pel testimoni d'alguns usuaris, que afirmen que no han hagut d'esperar un quart d'hora per agafar un Cabify, De Antonio ha detallat que els 15 minuts comencen a comptar després que l'usuari accepta els termes d'ús de l'app. 

Sobre els buits legals que el president de la patronal de les VTC a Catalunya, Josep Maria Goñi, afirmava que tenia el decret, De Antonio ha destacat que "no hi ha buit legal", i que Cabify opera de forma legal. Tot i així, quan s'ha referit a la possible sortida a borsa de Cabify a Espanya ha admès que la "incertesa en la regulació" complica aquest moviment de l'empresa.

De Antonio ha mirat de posar el focus en el futur de la mobilitat, i ha apostat per reduir els cotxes particulars a Barcelona. "S'imaginen una ciutat sense cotxes particulars aparcats al centre?", ha imaginat. També ha lamentat que 

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?