Boom d’usuaris del Bicing durant el desconfinament

L'increment d'altes en els últims tres mesos és un 77% superior al del mateix període de l'any passat

El furor per la bici s’ha estès per Barcelona i el Bicing està d’enhorabona. En els mesos de maig, juny i juliol els nous usuaris registrats al servei municipal de bicis han estat 18.572, un 77% més que els mateixos mesos de l’any passat. Així doncs, si bé el juliol de l’any passat els usuaris totals del Bicing eren 110.857, el mateix mes d’enguany s’han enfilat fins als 125.346.

Els viatges amb bicis del Bicing s’han situat en més d’1,3 milions el juliol, més que a principis d’any i més que al juliol de l’any passat. Alguns dels motius que poden explicar l’increment són el bon temps, que convida a fer servir la bici, o la por a contagis al transport públic. De fet, la bici és el mitjà de transport que ha tret més profit del desconfinament: les botigues estan sense existències i els tallers, desbordats.

Expansió territorial

Un altre motiu que explica el pic d’usuaris del Bicing és la instal·lació de noves estacions, algunes d’elles a barris que fins ara no en tenien. És el cas de Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova, Canyelles, Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdum, Roquetes i Ciutat Meridiana. Districtes com Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu fins ara no tenien estacions. En aquestes zones l’augment d’altes al Bicing és del 12% respecte de l’any passat. Amb tot, la “gran majoria” de nous usuaris són de districtes on ja hi havia Bicing, com ara Eixample, Ciutat Vella o Sant Martí.

L’increment d’estacions forma part d’un pla que pretén afegir-ne 97 fins arribar a les 519 a finals d’any. Fins ara s’han sumat 79 a la xarxa, i les 18 restants fins arribar a les 97 noves s’instal·laran l’últim trimestre d’aquest any. Els districtes on s’han col·locat més estacions són Horta-Guinardó i Nou Barris, segons xifres de l’Ajuntament de Barcelona.

Pel que fa a les preferències dels usuaris, el consistori trasllada que solen optar per les bicis elèctriques. Així, les elèctriques registren 7,6 viatges diaris en dies laborables i les mecàniques 6,55. Aquest fet és especialment rellevant perquè hi ha menys bicis elèctriques, unes 1.500, que mecàniques, unes 5.000.

Finalment, l’Ajuntament destaca la inclusió del Bicing a l’app smou, que integra diversos serveis de mobilitat. L’aplicació permet, entre d’altres, pagar les àrees verda i blava a Barcelona i altres municipis de l’àrea metropolitana, fer ús dels punts de recàrrega de vehicles elèctrics i el lloguer de carsharing.

Més informació

Nou comentari