Continua el descens del trànsit als accessos de la ciutat

Cau també sota mínims la demanda de Rodalies i FGC

El trànsit a l’àrea metropolitana de Barcelona ha baixat fins al 36% respecte a dimecres passat, quan ja hi havia confinament però no era total. Són dades del Servei Català de Trànsit fins a les 9 hores. En concret, la davallada és del 36% de sortida i del 30% d’entrada. Pel que fa a la comparativa amb un dimecres normal, la disminució és del doble: del 73% tant d’entrada com de sortida.

La demanda de Rodalies i FGC, sota mínims

La demanda a Rodalies ha caigut aquest dimecres en hora punta fins a un 95,5%, el què suposa el descens més destacat des de l’inici de l’estat d’alarma per fer front als contagis per coronavirus, segons Renfe. Per la seva banda, a FGC, la caiguda d’usuaris ha estat en la mateixa línia i ho ha fet en un 93,8% a les línies metropolitanes fins a les nou el matí, el què suposa la caiguda més important fins ara. Concretament, s’han validat 5.224 bitllets davant ells 8.051 de fa una setmana i els 10.626 del passat 18 de març. A la línia Barcelona-Vallès, la demanda ha caigut un 94,7% -només l’han utilitzat 3.325 usuaris- i la Llobregat Anoia ho ha fet en un 91,3% (1.899 persones).

Pel que fa TMB, fins a les nou del matí, hi ha hagut un 90% menys de validacions al metro que un dimecres feiner normal davant el 89% d’ahir, en la mateixa franja, mentre que fins a les vuit del matí la caiguda es va mantenir en el 86%. Al llarg de tota la jornada d’ahir, el metro va registrar un descens del 91,8% de les validacions i el bus va continuar sota mínims, amb un 94% menys de passatgers

Transport públic gratuït

Aquest dimarts, el consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona ha aprovat la suspensió temporal del pagament de les tarifes del transport públic per a aquelles persones autoritzades a desplaçar-se per realitzar activitats i serveis essencials. La mesura es començarà a aplicar aquest dijous i s’allargarà fins el 9 d’abril.

La mesura inclourà el transport ferroviari (Metro, TMB, FGC, Tram i Rodalies) i els autobusos (busos TMB, bus metropolità de gestió indirecta AMB, els de la Direcció General de Transports i Mobilitat i els dels municipis adscrits a Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).

Més informació

Nou comentari