Colau tornarà a portar el tramvia a votació al ple per pressionar ERC

La tinent d'alcaldia Janet Sanz emfatitza el 63% de suport ciutadà a la connexió del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal, expressada en el baròmetre

El govern d'Ada Colau tornarà a sotmetre a votació al ple de gener el projecte de unió del tramvia per la Diagonal. La tinent d'alcaldia Janet Sanz ha emfatitzat el 63% de suport ciutadà a la connexió del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal, expressada en el baròmetre municipal presentat el dia abans: "Hi ha una majoria social a favor de la connexió tramviària, també entre els electors de diferents partits, i a més un ampli consens entre els tècnics", ha sostingut. Ha citat explícitament la posició favorable que expressa el baròmetre del 70% dels enquestats que havien votat d'ERC, del 50% dels del PDECat i del 89% dels de la CUP.

L'estratègia busca pressionar sobretot a aquestes dues formacions, que renovaran lideratges a les properes eleccions. El fins fa poc president dels republicans, Alfred Bosch, es va posicionar en contra de la unió tramviària malgrat la pressió dels comuns. Després del relleu de Bosch per l'exconseller Ernest Maragall, BComú espera una posició més flexible del grup municipal d'ERC que fes possible un acord simbòlic al ple i permetés lluir un compromís polític pel tramvia durant la campanya electoral. "Creiem que hi ha una oportunitat de poder tornar a plantejar això altre cop al ple de gener; no tindria sentit que els grups mantinguessin això en contra", ha defensat la tinent d'alcaldia.

"No s'entendria que tenint els votants a favor i havent votat a favor al Parlament, ERC mantingués la posició en contra al ple de l'Ajuntament", ha insistit Sanz, que també ha remarca que "ERC ho portava al seu programa electoral" el 2015. El vot afirmatiu dels quatre regidors republicans seria suficient per decantar la votació, però a menys de cinc mesos pels comicis del 26-M sembla molt poc probable que regalin aquest triomf a BComú. Preguntada per la premsa, ha reconegut que encara no han parlat amb ERC per conèixer les opcions de canvi de posicionament.

Dos combois del tramvia Trambaix a la parada de Francesc Macià, a la Diagonal de Barcelona / S.B.

Dos combois del tramvia Trambaix a la parada de Francesc Macià, a la Diagonal de Barcelona / S.B.

Sanz ha assegurat que el govern municipal està obert a transaccionar el format de la votació, és a dir, si es porta al ple una moció de valor purament polític o un protocol de col·laboració amb l'ATM com el que es va votar a l'abril. "El que cal és un posicionament clar, la ciutat de Barcelona mai ha dit de forma contundent i rotunda 'sí' a la connexió de tramvia", ha sostingut. "Tard o d'hora la ciutat el farà, aquest projecte, i és una qüestió de voluntat política", ha afegit. "Tenim el convenciment absolut que [la unió tramviària] s'ha de fer i hem fet tota la feina tècnica que calia per fer-lo possible", ha defensat. Ha insistit també en el "consens institucional" i el suport del projecte municipal per part de la Generalitat de Catalunya i clar suport de molts altres ajuntaments de l'Àrea Metropolitana. 

Més informació
Comentaris (4)
Bernat C. Fa 3 mesos
La instal·lació d'aquest tramvia només seria un entrebanc per la fluïdesa de circulació del trànsit tant públic com privat. Ja n'hi ha prou de jugar a demagògies amb la bona fe dels barcelonins !!!!
Raimon Fa 3 mesos
Lo que hace falta , es que el tren llegue a Palamos .
completamente de acuerdo Fa 3 mesos
Es un el joc de l'oportunisme electoral y la trepa-rastrera lo sabe perfectamente.
ferran Fa 3 mesos
El tramvia clàssic amb vies i cables ha estat una gran eina de transport durant cent anys. Però avui, en ple segle XXI no te sentit tornar rebentar paviment i instal·lar cables, sense oblidar manteniment, quan hi han bateries amb tecnologia avançada tant en rendiment com en facilitat de recàrrega.