El bus compartit comença a circular de la mà d’una empresa barcelonina

BusUp ofereix vehicles per compartir entre diverses empreses o particulars

El vehicle compartit ha arribat també al sector de l’autocar. La creixent importància dels serveis a l’hora de retenir talent a les empreses i la preocupació pel mediambient són els punts de partida de BusUp, una start up catalana que creix un 30% mensual. “Si una o vàries empreses es posen d’acord per compartir un autobús, es genera un efecte immediat, tant en el trànsit com en la reducció de contaminants”, assegura el conseller delegat de l’empresa, Rui Stoffel. Pel que fa al model de negoci, la companyia pretén “aportar valor a un sector tradicional” de manera que el client “estigui disposat a pagar més”.

La start up tancarà 2019 amb unes vendes de més de dos milions d’euros i preveu facturar entre vuit i deu milions el 2020, dels quals ja en té garantits la meitat a través de contractes en vigor i signats. Si es mantenen les previsions, l’empresa podria començar a obtenir beneficis el 2021, amb una facturació de 22 milions.

Creada el 2016 a Barcelona, la companyia es defineix com un “prestador de serveis de transport de base tecnològica”, en paraules de Stoffel. L’empresa d’autocars compartits incorpora una plataforma de reserves de places per als usuaris, mecanismes de control per a les empreses i “eines de gestió de la flota” per als proveïdors, segons ha explicat la country manager a Espanya, Elisabet Vigil, en declaracions a l’ACN.

La start up opera a Espanya, Portugal, Brasil i Estats Units i té previst tancar una ronda de finançament d’entre tres i cinc milions a mitjans de 2020 per “acabar de consolidar els mercats existents i garantir l’expansió territorial”. En concret, BusUp vol invertir en eines per “escalar” el model i augmentar productivitat, així com en màrketing i la “internacionalització” de la companyia. L’empresa va entrar la setmana passada a San Francisco i preveu expandir-se, tant pels països on opera com per nous territoris.

Acords amb escoles de Barcelona

En paral·lel, l’empresa ha llançat una nova vertical, dedicada al transport escolar. La companyia ha signat els primers acords amb centres com el Liceu Francès, l’Escola Alemanya i l’IESE. “Aquesta vertical vol oferir als pares eines perquè tinguin més control sobre el transport dels seus fills”, ha explicat Vigil. Com a exemples, l’empresa ofereix als pares una aplicació per veure la ubicació de l’autocar en temps real o informació sobre els monitors, conductors i el vehicle.

L’empresa va ser fundada per tres MBAs de l’IESE, Àlex Canals, Eva Romagosa i Rui Stoffel, amb l’objectiu de “contribuir a la mobilitat sostenible, transformant un sector tradicional en declivi”. Segons ha explicat Stoffel, la contractació d’un autocar treu entre 30 i 33 cotxes de les carreteres i redueix les emissions de gasos en un 80%.

En els últims quinze mesos, coincidint amb l’inici de la comercialització del servei de transport compartit per companyies, l’empresa ha crescut de mitjana un 30% mensual, passant de menys de 20.000 euros mensuals l’agost de 2018 als més de 300.000 euros mensuals al novembre d’enguany.

En termes d’usuaris, el creixement ha estat del 22,5%, fins a arribar als 2.000 diaris al novembre. Entre els clients de la companyia hi ha grans corporacions com Accenture, Siemens, Nestlé, Grífols o Louis Vuitton. BusUp ofereix també la possibilitat a particulars de llogar un autobús.

Nou comentari