Barcelona reconverteix en elèctrica la línia d’autobusos H16

TMB vol tenir tots els busos sostenibles l'any 2030

L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dijous el projecte d’electrificació de la línia d’autobusos H16, que va del passeig de la Zona Franca fins al Fòrum Campus Besòs. Serà la primera línia operada íntegrament amb vehicles articulats 100% elèctrics que es carreguen en ruta, aprofitant les pauses de regulació en les terminals.

La línia té assignats set autobusos elèctrics articulats, que equivalen a prop d’un terç del total de la flota, i està previst que l’any que ve circuli amb un 80% de cotxes d’aquestes característiques, i que el 2021 el 100% dels vehicles ( 22) que hi donin servei siguin elèctrics, ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és continuar en aquest mateix període 2019-2021 amb l’electrificació d’altres línies, com la V13 i la H12, raó per la qual s’han planificat les inversions corresponents a material mòbil i infraestructura.

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha destacat durant la presentació la “vocació innovadora i de servei al ciutadà de TMB”, i l’ha relacionat amb el compromís de millora del transport públic.

“Els autobusos elèctrics són una bona solució per reduir les emissions de gasos i partícules a la ciutat, i també el soroll, que és un element important de la convivència a les ciutats”, ha apuntat respecte a la decisió d’electrificar línies de recorreguts cèntrics i molt utilitzades.

266 nous vehicles

El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, ha exposat els plans per a la segona reconversió ambiental de la flota d’autobusos: preveuen adquirir 266 nous vehicles fins al 2021 per renovar els que ara són dièsel o de gas natural de primera generació, dels quals 95 seran substituïts per vehicles 100% elèctrics, 50 per híbrids i la resta, per d’altres propulsats per gas natural comprimit d’última generació.

“A l’horitzó del 2030, tots els busos en servei en les línies TMB seran elèctrics, híbrids o bé propulsats per gas natural comprimit”, ha assegurat.

Duplicació dels punts de recàrrega

Pel que fa a la infraestructura de la línia H16, les parades terminals dels dos extrems ja disposen de punts de recàrrega ultraràpida, una al carrer Cisell, a prop de passeig de la Zona Franca, i l’altra a l’avinguda Eduard Maristany, a l’entorn de l’Fòrum, uns punts que seran duplicats en breu per poder garantir el funcionament òptim del carrusel.

La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera, on també s’ha instal·lat l’equipament corresponent, d’aquesta manera s’assegura que els busos elèctrics siguin autònoms i plenament operatius durant una jornada sense haver de dotar-los de bateries voluminoses i pesades.

Més informació

Nou comentari