Els autobusos metropolitans superen per primer cop els 100 milions de viatges anuals

Les línies adjudicades per l'AMB i operades per empreses privades han crescut un 7,3% el darrer any

Les línies de bus metropolitanes de Barcelona han tancat 2019 amb més de 100 milions de viatges. Aquest tipus de mobilitat interurbana, que adjudica l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i operen empreses privades, ha crescut un 7,3% el darrer any. Amb més de 7 milions de nous trajectes, ha assolit un total de 102,80 milions de viatges. Els desplaçaments a Barcelona des de les ciutats de l’entorn és la gran assignatura pendent de la lluita contra la contaminació a la capital catalana.

Segons ha informat aquest dijous l’AMB en un comunicat, entre gener i desembre de 2019 es van realitzar 730.140.000 de viatges en el servei de transport públic de bus i metro de gestió directa i indirecta. Es tracta d’un 2,7% més que l’any anterior, un increment que implica que s’han fet fins 19.360.000 de nous desplaçaments.

Evolució dels viatges a les línies de bus metropolitanes / AMB

Evolució dels viatges a les línies de bus metropolitanes / AMB

El vicepresident metropolità de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat, Antoni Poveda, ha recordat que l’AMB treballa “intensament per millorar el transport públic” amb nous serveis com el Bus Exprés o el Metrobús i canvis com la tarifa metropolitana. Tot i així, ha assegurat que l’AMB es veu condicionada per “unes inversions insuficients o per una política industrial espanyola i catalana que en els últims anys no ha afavorit gens la reconversió cap als vehicles nets o la mobilitat sostenible en general”. Així, ha reclamat a la Generalitat que compleixi els compromisos pendents de construcció i finalització d’infraestructures pendents recollides en el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, com la línia L9 del metro i els carrils bus-VAO.

TMB compra 23 autobusos elèctrics

En paral·lel, aquest dijous Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat la compra de 23 autobusos elèctrics articulats per renovar la flota del servei urbà. La comanda ha estat adjudicada als fabricants Solaris i Irizar per un valor de 20,7 milions d’euros. Permetrà jubilar vehicles dièsel –equipats amb filtres de partícules i d’òxids de nitrogen– i convertir la línia d’autobusos H16 en la primera ‘zero emissions’ de la ciutat. Els vehicles tenen 18 metres de longitud i capacitat per carregar les bateries de forma ràpida en ruta, a més de poder fer-ho en repòs de forma més lenta. Tot i així, als dos extrems de la línia (Pg. Zona Franca – Fòrum / Campus Besòs) es reforçaran els transformadors i carregadors ràpids perquè puguin repostar dos busos alhora.

A més els 23 busos nous tindran una nova distribució interior, més accessible a la part del darrere, i l’acordió de l’articulació serà translúcid per millorar la il·luminació. També incorporen un sistema d’ajuda a la conducció mitjançant visió artificial i retrovisors electrònics, que milloren la visibilitat en condicions difícils. Està previst que les primeres unitats es posin en servei el 2021. “L’objectiu és que el 2030 la flota activa de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit”, ha recordat TMB en una nota. 

Entre gener i desembre de 2019, el servei de metro i bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha registrat un total de 627.340.000 de viatges: ha guanyat més de 12.360.000 de nous trajectes, el que representa un increment del 2% respecte l’any anterior. La xarxa de metro ha assumit 411.940.000 de viatges (4.430.000 més que el 2018), mentre que els autobusos han guanyat 8.190.000 de viatges, fins arribar als 211,10 milions.

Comentaris

    beeee 06/02/2020 4:46 pm
    ah i luego los de las probvincias tenemos que pagar por la contaminacion pues quien la haga que se la coma i se la page

Nou comentari