Aspirants a taxista que van suspendre l’examen podran fer un treball per aprovar

Uns 200 taxistes es beneficiaran de la mesura excepcional proposada per l'IMET

No és un aprovat general com per als alumnes d’escola, però també és un avantatge que s’ha aplicat degut a l’estat d’excepció actual. Prop de 200 aspirants a taxista que van suspendre l’examen tindran dret a presentar un treball per aconseguir l’aprovat i començar a treballar. Per fer-ho els faltarà l’obtenció de la llicència, que podran aconseguir treballant com a assalariats o comprant-ne una.

Els aspirants que podran aprovar gràcies a un treball es van presentar a l’examen de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) al febrer. Els que hi tindran dret han tret, com a mínim, un sis a cada bloc de la prova, que són el 44% dels aspirants que van suspendre. La nota mínima per aprovar l’examen d’obtenció de la credencial de taxista és un set. Aquesta possibilitat s’inclou perquè aquests taxistes disposaven de les convocatòries de març i juliol per fer la prova de nou, però totes dues han quedat suspeses per la pandèmia. El canvi haurà de ser aprovat pel Consell d’Administració de l’IMET i està inclòs en la proposta del pla d’acció per ajudar al sector després de la pandèmia.

En aquest pla també s’inclou la necessitat d’incloure tots els taxis de l’àrea metropolitana en apps. “Una de les realitats que ens ha deixat la Covid-19 al sector del taxi metropolità és la manca de demanda de taxis a mà alçada”, constata el pla elaborat per l’IMET, que depèn de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El document, a què ha tingut accés el TOT Barcelona, corrobora que els serveis aquests dies s’estan demanant per emissores o aplicacions que ja existeixen. En ocasions, alerten, no hi ha suficients taxis que reben serveis per aquestes vies per cobrir la demanda. 

“Si seguim amb aquesta tendència, no podrem donar un servei a l’usuari”

A més, l’IMET xifra en un 12% els taxis que surten a treballar cada dia del 20% que poden fer-ho. “Si seguim amb aquesta tendència, no podrem donar un servei a l’usuari”, augura. També avisa que el 51% dels 10.521 vehicles de la flota de l’AMB està integrat en emissores o apps. Com a solució, l’IMET proposa que les emissores i aplicacions acceptin nous taxistes a canvi d’una “quota especial” durant un període de temps. D’aquesta manera, els usuaris tindrien més taxis disponibles per demanar pel mòbil o per trucada. 

Finalment, l’IMET informa que revisarà les parades actuals de taxi perquè moltes “estan orientades a la recollida de turistes”. “Aquest sector de demanda tindrà en els propers mesos una caiguda important. Per tant, caldrà recuperar el viatger local i oferir-li el taxi en els llocs on ell es mourà”, conclou l’ens metropolità.

Nou comentari