Asiana Airlines supera els 100.000 passatgers el primer any a Barcelona

L'interès turístic de la ciutat consolida la ruta i la companyia coreana aposta per captar més trànsit de mercaderies

L’aerolínia coreana Asiana Airlines ha superat els 100.000 passatgers en la seva ruta Barcelona-Seül, que va ser inaugurada el 30 d’agost de l’any passat. En els primers catorze mesos (fins al 30 d’octubre), la companyia ha transportat un total 112.916 passatgers. L’aerolínia cobreix la ruta, un dels principals enllaços directes de Barcelona amb Àsia, amb un avió Boeing 777-200, amb capacitat per a 300 persones.

Asiana Airlines opera quatre vols setmanals entre la capital catalana i Seül, els dimarts, dijous, dissabtes i diumenges. L’ocupació mitjana dels avions durant el primer exercici en funcionament ha estat del 85%. L’aerolínia va escollir Barcelona per establir la seva seu a l’estat espanyol. Del total de passatgers, el 70% van ser de nacionalitat coreana, un 15% van ser japonesos, un 13% eren de l’estat espanyol i un 5% d’altres països. La companyia espera que els viatgers de l’estat que utilitzen el vol per anar a Corea del Sud, Japó i altres destins asiàtics superin el 20% per cent del total, la qual cosa permetria revisar a l’alça les freqüències de vol.

Pel que fa a el perfil dels viatgers, el 70% dels coreans que van viatjar a Barcelona amb Asiana Airlines ho van fer per turisme i la resta per negocis. En el cas d’espanyols que van volar a Seül, el 60% ho van fer per turisme i un 40% per negocis. Cal tenir en compte que una part important dels passatgers espanyols que viatgen amb Asiana no tenen com a destí final l’aeroport de Seül-Incheon, sinó que aquesta és una de les portes d’entrada a altres destinacions, com el Japó.

Compromís amb la ciutat

El responsable d’Aisana Airlines a la capital catalana, Seungchul Shin, ha reafirmat el compromís de l’aerolínia amb la ciutat i ha assenyalat que “estem molt orgullosos de la nostra contribució a la interacció entre les nostres dues societats en cultura (inclòs el K-pop), els negocis i el turisme”. Així mateix, ha expressat la seva esperança que les relacions comercials entre els països surtin enfortides gràcies a aquesta nova ruta. “Aquesta és la nostra missió i la nostra contribució als intercanvis entre Corea i Espanya”, ha assenyalat.

Asiana Airlines està molt interessada a incrementar el transport de mercaderies en la seva ruta entre Barcelona i Seül i considera que la puntualitat dels seus vols i la logística són factors importants per guanyar-se la confiança de les empreses exportadores catalanes i espanyoles. Des de principi d’any, de gener fins a octubre, Asiana Airlines ha exportat 1.500 tones, la majoria a Corea, Japó, China i diversos països del sud-est asiàtic. El compromís d’Asiana amb Barcelona i la cultura catalana li ha portat a ser membre protector de la Fundació Joan Miró.

L’interès turístic de Barcelona 

El vol directe d’Asiana Airlines ha contribuït a el creixement del turisme coreà a la capital catalana. Els viatgers d’aquest país asiàtic, amb un poder adquisitiu mitjà-alt, valoren de Barcelona el disseny, l’arquitectura, el clima, la proximitat al mar i la muntanya, la cultura, la gastronomia i l’esport. La tipologia del turisme coreà és diversa, però el que més aprecien és la varietat de plans que es poden portar en un entorn de molt pocs quilòmetres.

La satisfacció dels turistes coreans amb Barcelona ha impulsat a la companyia a obrir temporalment un altre vol directe amb el sud d’Europa, concretament a Lisboa. La capital portuguesa s’ha convertit així en el vuitè destí d’Asiana a Europa. Asiana opera un total de 61 línies regulars a tot el món de manera permanent, més sis temporals.

Nou comentari