Artadi reclama a Colau que ajudi els barcelonins a canviar-se la moto per una d'elèctrica

La portaveu de JxCat fa balanç dels primers 100 dies del segon mandat de l'alcaldessa criticant-la perquè han sigut tres mesos de "paràlisi"

Han sigut "100 dies de govern, 100 dies de paràlisi”. Així ha resumit avui Elsa Artadi com veu els primers tres mesos del segon mandat d'Ada Colau, ara en coalició amb el PSC, que durant l'estiu ha sigut molt més visible que els comuns. La portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya (JxCat), ha retret a l'alcaldessa que no presentat "cap informe ni mesura de govern al primer plenari ordinari del mandat", que es fa dilluns que ve. 

Artadi i el regidor Jordi Martí sí que han presentat les iniciatives que han preparat per a aquest ple. I n'hi ha una d'adreçada als motoristes de Barcelona, ja que segons els càlculs de JxCat, n'hi ha 125.000 que quedaran afectats per la Zona de Baixes Emissions (ZBE), sense poder circular durant el dia de dilluns a divendres, i no se'ls està donant "cap solució".

Junts per Catalunya ha assegurat que dona "ple suport" a la jornada reivindicativa de demà organitzada per Fridays for Future a tot el món el món, que a Barcelona es concretarà amb una manifestació a la tarda. “Hem d'aprofitar el clam social global per començar a aplicar polítiques reals, concretes. Necessitem saber què farem i com en els pròxims mesos i anys pe reduir les emissions. I en aquest punt ens afegim a la reivindicació que significa aquesta vaga mundial que denuncia la passivitat dels governs i, també el de Barcelona”, ha advertit Artadi.

Per a JxCat, és clau que  les mesures contra el canvi climàtic "tinguin l’acceptació de la ciutadania". I en aquest capítol és on apareix la reclamació que Artadi presentarà dilluns perquè es tinguin en compte "alguns col·lectius que tenen afectacions importants per la ZBE". Un d'aquests grups són els motoristes amb el vehicle matriculat abans de l'any 2003, "per als quals no s’ha establert res", segons Artadi.

Els càlculs del grup indiquen que les motos representen el 30% de la mobilitat a Barcelona i que, a partir del gener, 4 de cada 10 de les que estan censades a la ciutat, unes 125.000, deixaran de poder circular. El juliol de l'any passat, el grup municipal de Xavier Trias ja va demanar que s'elaborés un pla director de la moto per impulsar l’electrificació de la flota. Ara, "ha passat i el govern Colau no ha fet res", s'ha queixat avui Atardi.

La regidora ha recordat que els comuns es van abstenir el 2018 quan es va aprovar aquell acord i que simplement l'han ignorat. Com que considera que "no tots els afectats seran absorbits pel transport públic o el servei de motos compartides", cal "un grup de treball amb les associacions de motociclistes i els grups polítics municipals per acordar mesures urgents per facilitar la transició elèctrica de les 125.000 motos afectades per la ZBE". Aquest grup de treball hauria d'estudiar quines excempcions fiscals o altres mesures de suport podrien incentivar aquesta renovació del parc de motos per un d'elèctric. 

Un dels col·lectius especialment afectats per aquest problema és el de les motos històriques, algunes de gran valor simbòlic com la Montesa Impala, referent del disseny industrial de Barcelona i de la qual encara en queden unes 3.000 en circulació.

Més info: Barcelona mata la Montesa Impala

 

 

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?