La presidenta del grup municipal de JxCat a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha demanat a l’alcaldessa Ada Colau tractar la moto com a aliada en el desconfinament i no “perseguir-la”. Ho ha dit després que la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, hagi anunciat que el consistori iniciarà una actuació intensiva per retirar les motos aparcades en voreres congestionades de 24 zones de la ciutat.
Artadi considera una “irresponsabilitat avançar de cop a treure les motos de les voreres sense oferir alternatives d’aparcament”, i ha advertit que el govern municipal se salta el consens assolit al febrer per elaborar un pla director de la moto. “Estem a favor d’alliberar espai a les voreres per als vianants, però la moto ha de tenir alternatives”, ha declarat, i ha xifrat en 10.000 les motos que l’executiu municipal vol retirar dels carrers. En canvi, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha dit que preveuen que només afecti 2.000 .
La regidora ha afirmat que les 526 noves places d’aparcament per a moto en calçada que ha anunciat el consistori no seran suficients, i ha retret a Colau aprofitar l’emergència pel Covid-19 per saltar-se “etapes i consensos” sobre mobilitat.
Una associació nacional ho veu “un pas més” en la penalització
L’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (ANESDOR) ha considerat que l’Ajuntament “fa un pas més” en la penalització de motoristes. En un comunicat, ha censurat que el consistori “avança en el seu pla de mobilitat obviant les necessitats de transport d’aquells ciutadans els desplaçaments dels quals no es poden resoldre caminant o en bicicleta”. L’entitat ha assenyalat que la liberalització de 43.000 metres quadrats d’espai públic no suposa eliminar les 2.000 places que calcula l’Ajuntament sinó 11.600.