L'Ajuntament no veu "motius" perquè Uber i Cabify marxin de Barcelona

La regidora Mercedes Vidal (BComú) veu garantida l'oferta de cotxes amb xofer per atendre l'alta demanda del Mobile World Congress

L'Ajuntament de Barcelona no veu "motius" que justifiquin "deixar de prestar serveis VTC" a la ciutat i no té "cap reunió prevista" amb les empreses Uber i Cabify per intentar retenir-les, després de què aquest dimecres hagin anunciat que deixaran d'operar a la capital catalana. "No entenem que es deixi de prestar un servei, si aquest s’ajusta a la llicència concedida", ha respost la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, a la premsa. Ha defensat que les empreses d'VTC poden seguir treballant a Barcelona "si s'ajusten a les condicions de les seves llicències". Segons ella, aquests vehicles i els taxistes convivien "sense problema" fins que "les VTC van començar a oferir serveis propis de taxi" i fer "competència deslleial" a través de "determinades plataformes especulatives". 

Més info: Uber i Cabify es rendeixen i confirmen que marxen de Barcelona

El Mobile World Congress, que començarà d'aquí tres setmanes i mitja, és un dels moments de l'any de més demanda de serveis VTC. L'afectació que pot causar l'absència d'Uber i Cabify en la mobilitat dels congressistes, segons Vidal, serà mínima: "Durant el MWC hi ha una elevada demanda de vehicles amb xofer i continuarà existint". "Estem segurs que hi haurà vehicles per donar-los serveis", ha sostingut. La regidora ha matisat que els assistents a l'event tecnològic busquen "un servei més planificat amb un acompanyament més continuu" i no tant trajectes puntuals sol·licitats via app. Els taxis, ha afegit, "seguiran oferint un servei essencial" i "diferent" del que presten les VTC. 

Cautela política sobre la regulació metropolitana 

La regidora també ha parlat de la regulació metropolitana de les llicències VTC, que segons s'havia anunciat ampliarà a una hora els 15 minuts de precontractació mínima que exigeix el decret de la Generalitat aprovat dimarts. Vidal, igual que ahir va fer Ada Colau en una entrevista a Betevé, utilitzen ara l'expressió "fins a una hora" enlloc d'assenyalar aquest temps com un mínim imprescindible: "Com a Àrea Metropolitana redactarem el nostre reglament amb la precontractació que sigui necessària fins a una hora". 

"Fins a una hora està perfectament cobert pel decret de la Generalitat i ara hem de veure per quins trajectes i serveis té sentit", ha matisat. "És una regulació complexa i ara l'estem començant a fer per portar-la a aprovació inicial al plenari metropolità del febrer", ha afegit. Fa una setmana el vicepresident metropolità de Mobilitat, Antoni Poveda, també va qüestionar discretament aquest calendari

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?