L'Ajuntament baixa carrils bici a la calçada per reduir conflictes amb els vianants

Recorreguts al centre de la ciutat passaran de la vorera a la calçada per "minimitzar" afectacions

La segona fase de construcció de la xarxa ciclista de Barcelona buscarà "minimitzar els conflictes entre vianants i ciclistes". L'Ajuntament preveu amb el segon projecte constructiu ubicar alguns carrils que circulen per la vorera en la calçada. A més, intentarà augmentar la connectivitat de la xarxa per ampliar els recorreguts que es poden fer en bici per la ciutat.

Els carrils bici que passaran a la calçada són els situats en aquests punts:

  • Avinguda Diagonal entre passeig de Gràcia i Sicília 
  • Avinguda Diagonal entre plaça de les Glòries i Josep Pla
  • Gran Via entre la plaça Espanya i la plaça Ildefons Cerdà
  • Carrer Tarragona entre la plaça dels Països Catalans i la plaça Espanya 
  • Avinguda Lluís Companys 

També es connectaran carrils bici per facilitar els recorreguts per la ciutat. El de passeig de la Zona Franca s'unirà amb Gran Via, el d'avinguda Diagonal entre plaça Pius XII i Parc de Cervantes amb Esplugues, carrer Motors amb el polígon de Zona Franca, passeig Lluís Companys amb plaça Universitat -que permetrà entrar a plaça Catalunya en bici- i carrer Sardenya amb passeig Marítim. 

Carril bici en calçada. | Ajuntament de Barcelona

Carril bici en calçada. | Ajuntament de Barcelona

El pressupost total de la segona part del projecte té un pressupost de 28,2 milions d'euros. El consistori recorda que els desplaçaments diaris en bicicleta per la ciutat arriben a 205.000. A més, es vanta que el 99% de al ciutadania disposa d'una zona per circular en bici -ja sigui carril bici, zones 30 o vies per on es pot circular en bici- a menys de 150 metres de casa. La xarxa de carrils bici és de 209 quilòmetres, segons dades de l'Ajuntament.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?