L’Ajuntament adverteix a Aena que no es pot lluitar contra les emissions ampliant l’Aeroport

L'opinió de Janet Sanz xoca amb els arguments del president d'AENA i exportaveu del PSC, Maurici Lucena

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha advertit a Aena que no es pot lluitar contra la crisi climàtica amb una proposta d’ampliació de l’Aeroport del Prat sobre la taula.

En un article a La Vanguardia, la regidora ha reclamat un model sostenible per a aquesta infraestructura que “assumeixi que el creixement no és infinit prenent mesures, començant per un pla per a reduir emissions”.

“El debat no és aeroport sí o no. El debat ha de centrar-se en com l’aeroport pot sumar-se a la lluita contra la crisi climàtica. A hores d’ara, la proposta d’Aena no faria més que agreujar-la“, ha assegurat.

Sanz ha recordat que un tribunal britànic ha declarat il·legal la tercera pista de l’Aeroport de Heathrow, a Londres, per incomplir amb els objectius d’emergència climàtica, la qual cosa considera una lliçó important: “Incomplir amb aquests objectius seria il·legal“, ha subratllat.

“Portar el pin dels Objectius de Desenvolupament Sostenible en la solapa de l’americana no és compatible amb propostes que passin per incrementar vols i passatgers o per ampliar l’aeroport, sense parlar de les emissions de CO₂, de la contaminació acústica i de la protecció dels territoris”, ha expressat Sanz.

Dard al PSC

Per contra de les declaracions de Janet Sanz, en un acte la setmana passada el president d’Aena i exportaveu del PSC, Maurici Lucena, va desfer-se en elogis cap a l’Aeroport del Prat. Lucena va afirmar que cal estar “orgullosos” del Prat “perquè és un dels grans aeroports internacionals” i amb les “millors” connexions punt a punt dins del continent. “Per això, ara és el moment de decidir si es vol apurar la capacitat excedent o fer el salt que la demanda que el mercat li està reclamant”, va afirmar.

Lucena va advertir que si l’aeroport al final opta per no convertir-se en un hub, la terminal satèl·lit previst per al 2026 “no tindrà sentit”. En la seva intervenció va advocar per un aeroport del Prat que comparable “a l’Aeroport Charles de Gaulle de Paris o el d’Atlanta”.

Més informació

Nou comentari