Així són les obres que deixen sense servei gran part de la L1

Des de TMB afirmen que avancen "a bon ritme" | Durant les 24 hores del dia treballen 480 operaris

Durant les 24 hores del dia i amb un personal d'unes 480 persones. Les obres que deixen sense servei gran part de la L1 des del 29 de juny i fins al 30 d'agost avancen sota terra mentre a la superfície els usuaris s'adapten als inconvenients, utilitzant serveis alternatius com ara dos busos llançadora i línies de Rodalies. Actualment es treballa a gairebé totes les vies

Els operaris treballen en cinc punts del tram tallat, i dividit en tres parts: Clot-Sagrera, Sagrera-Sant Andreu i Sant Andreu-Torras i Bages - tot i que el tall arriba fins a Fondo.

Operaris treballant a l'estació de Torras i Bages. | Adrià Lizanda

Operaris treballant a l'estació de Torras i Bages. | Adrià Lizanda

Zona d'obres de la intervenció a la L1. | Adrià Lizanda

Zona d'obres de la intervenció a la L1. | Adrià Lizanda

L'obra avança a bon ritme, segons la tècnica de projectes de via de metro María José Fons. Fins ara s'han acabat uns 400 metres de via, dels més de 9.000 que s'han de fer. 

Una màquina transporta el balast que s'extreu de les vies. | Adrià Lizanda

Una màquina transporta el balast que s'extreu de les vies. | Adrià Lizanda

Tal com ha recordat Fons, es tracta de l'obra de manteniment extraordinari "més gran de la història del metro de Barcelona". En una visita per a mitjans, els operaris han canviat el balast -les pedres que estan a les vies- per formigó, cosa que facilita el posterior manteniment de les vies perquè no s'ha d'intervenir per mantenir el balast al mateix nivell que la via. La vida del balast pot arribar als 100 anys, però la del formigó no arriba als 40. Tot i així, totes les noves línies de metro tenen formigó a les vies.

El fet que la via sigui "formigonada" -amb formigó- facilita també la circulació de vehicles en cas que s'hagi d'evacuar els passatgers d'un tren amb un vehicle. El balast dificulta el pas de vehicles per assistir als usuaris. 

El primer pas per canviar el balast -del qual se'n retiraran 32.000 sacs, que sortiran per tres pous construïts ad hoc- comença per desmuntar la via i retirar les pedres. Una vegada s'han apartat amb l'ajuda d'una màquina, s'excava per baixar el nivell de la via i poder afegir el formigó. 

Una via que encara té balast al costat d'una via excavada a sobre de la qual es posarà el formigó. | Adrià Lizanda

Una via que encara té balast al costat d'una via excavada a sobre de la qual es posarà el formigó. | Adrià Lizanda

Un dels operaris veu aigua mentre posen formigó. | Adrià Lizanda

Un dels operaris veu aigua mentre posen formigó. | Adrià Lizanda

Sobre els serveis alternatius, des de TMB expliquen que, en hora punta, 2.000 persones utilitzen cada hora el bus llançadora que va per la Meridiana i 1.400 el que surt de Santa Coloma.

Reducció de vibracions i soroll

Gràcies a unes mantes -un teixit que se situa a la paret que toca amb les vies- i a unes fixacions noves per a les vies, l'obra permetrà reduir les vibracions i el soroll del metro. Així ho ha indicat María José Fons, que ha afirmat que els veïns notaran la millora. 

Amb la intervenció es canviaran 17.000 metres de carril i es canviarà la senyalització per permetre l’eventual circulació de més trens que els que passen per la L1 actualment. Normalment circulen 31 trens en hora punta per les línies.

S’afegiran 15.000 m3 de formigó i 25.000 fixacions, segons ha detallat Fons.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?