Vueling cancel·la vuit rutes europees des del Prat per evitar un altre estiu caòtic

L’aerolínia deixa d’operar diverses connexions com ara Londres-Heathrow i redueix la freqüència de dues més per “millorar l’operativa”

Vueling ha decidit cancel·lar vuit rutes europees des de l'Aeroport de Barcelona-El Prat per evitar un nou estiu caòtic. La més important és la de Heathrow (Londres), que es deixarà d'operar a partir del 30 març, tal com ha pogut saber el TOT Barcelona i fonts de la mateixa aerolínia han confirmat. La resta de vols que ja no estaran disponibles durant la pròxima temporada d'estiu són Kaliningrad (Rússia), Bergen (Noruega), Tallin (Estònia), Làrnaca (Xipre), Cardiff (Gal·les), Varsòvia (Polònia) i Tessalònica (Grècia). 

Més info: Vueling assenyala a Eurocontrol i suggereix un nou estiu caòtic

La companyia emmarca les cancel·lacions en una reorganització de les rutes per "enfortir l'operativa" de cara a la temporada d'estiu i assegura que es tracta de "rutes complexes", ja que en la seva majoria són vols nocturns o tenen freqüències reduïdes que fan "difícil gestionar incidències". Segons han explicat a aquest diari fonts de l'aerolínia, es tracta de "garantir una operativa més forta que pugui fer front a possibles incidents", en referència als continus retards que s'han produït al Prat els últims estius. Fa temps que les aerolínies es queixen de la dificultat d'operar a l'aeroport barceloní durant la temporada alta..

Més info: El Prat es fa un lloc entre els grans aeroports europeus

La supressió de les vuit rutes no afecta l'operativa general de l'aerolínia, segons defensa la companyia, que al novembre va anunciar que oferiria 16 milions de seients, entre un 1% i un 2% més que l'any passat, per volar a 114 destinacions. Itàlia i França seran les principals beneficiades de la reorganització estiuenca, ja que diverses ciutats guanyaran freqüències setmanals: Milà (5), Florència (3), Bolonya i Bordeus (2) i Catània i Nantes (1).

Estius complicats al Prat

Vueling té una especial exposició a l'aeroport barceloní, on té la seva base d'operacions. L'any passat va moure 19,2 milions de passatgers des de Barcelona i va assolir una quota de mercat de gairebé el 38% en un context de gran creixement del trànsit global de l'aeroport. "L'espai aeri està molt congestionat, en especial a Barcelona", justifica l'aerolínia. Per evitar imatges com les de l'estiu 2018, amb els seus taulells amb llargues cues de gent esperant per reclamar, aquest estiu s'han curat en salut.

No és la primera vegada que Vueling pren una mesura d'aquestes característiques. Fa tres anys, en un altre estiu complicat, la companyia va anunciar a mitja temporada que suprimia les seves rutes a Vílnius (Lituània), Rabat (Marroc) i Sheremetyevo (Rússia) com a part d'un pla de contingència per intentar millorar l'operativa. En aquell moment en van dir "cancel·lacions tàctiques" de vols que tenien molt baixa demanda o que s'operaven de nit, com ha succeït ara.

Més info: El Prat es col·lapsarà si no s'utilitza més la tercera pista

A més de les cancel·lacions, Vueling també ha reduït la freqüència dels vols que connecten la capital catalana amb Moscou-Domodédovo –el més important de la capital russa i que passa de vol diari a dues connexions setmanals– i amb Sant Petersburg –que perd dos vols i es quedarà en tres freqüències a la setmana–, segons ha reconegut l'aerolínia. Aquesta retirada de Vueling es produeix en un context d'augment constant de passatgers entre Barcelona i Rússia, que l'any passat va arribar als 1,17 milions de viatgers, gairebé un 35% més que el 2015.

Reorganització de les rutes amb el Regne Unit

La pèrdua de Heathrow suposa un canvi d'estratègia de l'aerolínia de baix cost. Fins ara Vueling, operava un vol diari amb l'aeroport londinenc, el més gran del Regne Unit i d'Europa amb un trànsit de més de 80 milions de passatgers anuals. El moviment coincideix amb la cancel·lació del vol de British Airways entre Barcelona i Gatwick, el segon aeroport de la capital britànica, fet que fa pensar més en una reestructuració de l'operativa interna del grup IAG, però la companyia no ha volgut fer comentaris.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?