Vodafone España consolida la millora dels seus resultats i ingressa 957 milions

L'operador encadena dos trimestres consecutius amb una tendència positiva

Vodafone España manté per segon trimestre consecutiu la tendència de millora d’ingressos per servei després d’aconseguir 957 milions d’euros durant el tercer trimestre del seu any fiscal, un 1,1% menys que en el mateix període de l’exercici anterior, mentre que la caiguda en el segon trimestre es va situar en l’1.8%. La disminució s’ha donat, principalment, pel context competitiu del mercat i per la caiguda d’ingressos procedents del roaming i els turistes a causa del Covid-19, segons ha explicat l’operadora en un comunicat.

La millora respecte al trimestre anterior es va deure fonamentalment a aquest menor impacte negatiu del roaming i els turistes (-1,7 punts percentuals en el tercer trimestre enfront de -3,0 p.p.). Els ingressos totals van ascendir a 1.059 milions d’euros, un 1,8% menys que en el mateix període de l’any anterior. L’evolució d’aquests resultats financers reflecteix, segons la teleco, l’impacte de les decisions estratègiques impulsades des del 2019, entre les quals destaquen el llançament pioner de tarifes de dades il·limitades, el desplegament del 5G i la inclusió de tots dos serveis en totes les tarifes de particulars i empreses, així com la sortida dels drets del futbol per la seva falta de rendibilitat, l’aposta per consolidar el major catàleg de continguts de cinema i sèries.

Precisament aquesta última està donant els seus fruits, ja que durant el tercer trimestre la base de clients de televisió va créixer en 46.000 usuaris, gràcies a la seva àmplia oferta de cinema i sèries, així com la nova proposta d’aplicació de TV boxless. A l’extrem oposat se situa l’impacte en la base de clients mòbils de contracte (-45.000) i de banda ampla (-22.000), degut principalment a l’alt volum de portabilitats i l’agressivitat amb els descomptes i promocions de captació, que es van ampliar fins al mes de novembre. No obstant això, segons l’operadora, el departament comercial va millorar els seus resultats amb la finalització de les promocions estacionals.

Nou comentari