Repartiment amb patinet i robots que fan inventari: el futur de la logística es debat a Barcelona

La capital catalana es converteix en la capital mundial del comerç durant tres dies amb la celebració de set congressos internacionals

Barcelona serà durant tres dies la capital mundial del comerç i aquests dies acull fins a set congressos internacionals que la situen a l'epicentre del debat sobre el futur de la logística, el transport de mercaderies i la distribució d'última milla. El Saló Internacional de la Logística (SIL) i l'eDelivery són els dos esdeveniments de referència del sector logístic i aquest any compten amb innovacions punteres com robots que fan sols l'inventari a magatzems i botigues o un sistema de distribució de paqueteria feta amb patinets elèctrics per reduir les emissions contaminants.

El SIL i l'eDelivery, organitzats pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) han reunit més de 700 empreses, el 40% de les quals són estrangeres –procedents de 43 països–. Per entendre la magnitud dels dos congressos només cal veure el programa previst, que té en agenda la presentació d'unes 200 novetats d'empreses expositores que es fan en exclusiva mundial. El president del SIL i delegat del CZFB, Pere Navarro, està convençut que la celebració d'aquests esdeveniments tindrà "un considerable impacte econòmic" per a la ciutat, ja que permetran atraure noves inversions.

Més info: Barcelona acollirà 10.000 reunions de professionals del comerç mundial durant quatre dies

Segons Navarro, a Barcelona s'està celebrant "la cimera de comerç internacional i logística més important del món". A més del SIL i eDelivery, aquests dies la capital catalana acull el Congrés Mundial de les Zones Franques, el Congrés Alacat, el Congrés d'Operadors Econòmics Autoritzats, el MedaLogistics Summit i la trobada de l'Associació de Zones Franques de les Amèriques (AZFA), una concentració de sigles que permet crear un espai "on tot està pensat per generar negoci, realitzar 'networking' i apropar les últimes novetats en coneixement", ha assegurat el delegat especial del CZFB.

Catalunya, terra de logística

Catalunya en general i Barcelona en particular tenen una ubicació geogràfica idònia per convertir-se en un node de distribució de mercaderies clau per la Unió Europea. La proximitat d'infraestructures clau com el port, l'aeroport i la Zona Franca han permès crear un clúster industrial i logístic de primer nivell que es complementa amb el paper vertebrar de l'AP7, que connecta tots els centres logístics amb França i Europa. A Catalunya, la logística suposa el 13% del PIB, segons Cimalsa.

El SIL és el principal congrés de logística del Sud d'Europa / ACN

El SIL és el principal congrés de logística del Sud d'Europa / ACN

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha reconegut que Catalunya és un "referent" del sector logístic i ha afirmat que el govern espanyol està "compromès" amb el desenvolupament de les infraestructures que necessita el territori. Ábalos ha demanat deixar enrere la "confrontació" i ha proposat fer un Pacte d'Estat de Mobilitat, una iniciativa que el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha criticat perquè només són paraules.

"Les empreses catalanes no millorarem la competitivitat amb pactes, sinó amb inversions reals", ha dit Canadell. L'empresari ha exigit al ministre que "compleixi" les inversions promeses abans de parlar d'un "nou pacte". Les inversions de l'Estat a Catalunya van caure un 16,1% l'any passat. Les xifres oficials constaten que dels 1.312 milions promesos als pressupostos del 2018, només es van executar 757 milions, un 57,7% del previst, segons la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE).

Comentaris (1)
xup Fa 23 dies
que ho faran els directius de les empreses, o buscaran esclaus perque hi fassin?