Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port reclama ja els nous accessos ferroviaris perquè si el retard s’allarga “passarà factura”
  • CA

“És imprescindible reclamar que els nous accessos ferroviaris al Port arribin ja, perquè no tenir-los ens passarà factura. Per tant, el Port reclama a les administracions que posin data signatura per al nou protocol dels accessos ferroviaris”. Amb aquesta frase, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha canviat el to extremadament moderat que ha mantingut durant tota la roda de premsa d’aquest divendres –es presentava el balanç del 2019– per expressar fermesa i mostrar-se fins i tot reivindicativa. 

Tenim confiança en el fet que se signarà aviat el protocol dels accessos ferroviaris, perquè la tasca tècnica està feta i ara estem només a l’espera de l’acord polític. No tinc cap dubte que, pensant en el benefici de la competitivitat d’aquest territori, aquest protocol se signarà aviat”, ha afegit.

Les relacions amb l’Ajuntament, “correctes”

En la mateixa compareixença, Conesa ha hagut de respondre a preguntes sobre la tensió amb l’Ajuntament de Barcelona per les acusacions de l’equip de govern d’Ada Colau, que va difondre unes xifres de les suposades eimissions contaminants de CO2 dels vaixells que el Port va considerar “manipulades”. 

En la seva resposta, la presidenta del Port ha intentat ser conciliadora. “Les relacions amb l’Ajuntament són correctes i sempre ho han sigut. De fet, l’Ajuntament forma part del consell d’administració. Per això cal seguir treballant amb lleialtat. L’únic que va passar va ser que vam considerar que era bo aclarir als ciutadans com es computen les emissions, perquè tal com ho va fer inicialment l’Ajuntament no s’entenia bé. Calia que quedés clar que aquelles xifres de 5 milions anuals de tones de CO2 es referien a les emissions que es produeixen a tot el Planeta la cadena logística dels vaixells que passen pel Port, i no pas les que es generen a Barcelona, que són 300.000 tones, de manera que el Port només genera el 7% de les emissions de la ciuat”, ha explicat. 

Cas Hermitage: “No valoraré una roda de premsa”

Pel que fa a la negativa de l’Ajuntament d’autoritzar la instal·lació del museu Hermitage a la zona portuària, Conesa ha recordat que és un cas que “encara està en tràmit”. “Ja sé que hi ha hagut una roda de premsa, però això no és un acte administratiu. Nosaltres esperem la seva resposta a través d’un acord dels òrgans competents, no vull valorar una roda de premsa abans que hi hagi acords oficials”, ha conclòs.

 

Més notícies
El Port de Barcelona tanca la dècada amb un increment del 52% del tràfic
Notícia: El Port de Barcelona tanca la dècada amb un increment del 52% del tràfic
Comparteix
La infraestructura portuària va obtenir el 2019 una xifra de negoci de 172 milions d'euros, pràcticament igual que la del 2018
El govern d’Ada Colau es dona 2 mesos més per decidir en ferm sobre l’Hermitage
Notícia: El govern d’Ada Colau es dona 2 mesos més per decidir en ferm sobre l’Hermitage
Comparteix
Aprovada per unanimitat una proposició del PP que demana estudiar millor el projecte i alternatives per fer-lo possible
L’Hermitage manté l’aposta pel port de Barcelona tot i el ‘no’ de l’Ajuntament
Notícia: L’Hermitage manté l’aposta pel port de Barcelona tot i el ‘no’ de l’Ajuntament
Comparteix
Els impulsors esperen la resolució formal de les administracions i es mostren "sorpresos" perquè asseguren que han seguit tot el procés "reglat"
El Port acusa l’Ajuntament de “manipular” radicalment les xifres d’emissions de CO2
Notícia: El Port acusa l’Ajuntament de “manipular” radicalment les xifres d’emissions de CO2
Comparteix
L'ens portuari assegura que no emet més de 5 milions de tones de CO2, com assegurava el govern municipal, sinó 315.000 tones

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa