Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un organisme estatal veu “riscos” en el desplegament de Grimaldi al Port

El desplegament de la companyia Grimaldi al Port de Barcelona podria suposar “riscos” per a la competència en el sector. Així ho alerta la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que en un comunicat assegura que analitzarà “en profunditat” la compra per part del grup empresarial italià de la Terminal Ferry de la capital catalana.

L’adquisició acordada entre els responsables del Port i la companyia suposa que aquesta passarà a gestionar en exclusiva les dues úniques terminals públiques de passatgers i de càrrega rodada de la ciutat. Segons la CNMC, aquesta situació podria portar Grimaldi a “elevar preus i empitjorar les condicions d’accés al port d’altres navilieres que necessiten utilitzar les terminals”.

En el comunicat, l’organisme estatal apunta que, amb aquest moviment de compra, l’empresa italiana tindria la “capacitat i l’incentiu” per utilitzar la gestió d’aquestes terminals per “reforçar la seva posició actual en aquest mercat, aplicant a les navilieres competidores condicions d’accés menys favorables en termes d’horaris, freqüències o preus“. La CNMC afegeix que l’impacte d’aquests l’operació podria estendre’s als mercats relacionats del transport marítim regular de càrrega rodada i passatgers a les rutes Península-Balears i Catalunya-Balears on també és present Grimaldi.

Grimaldi renuncia a una part de la concessió

Davant els “problemes” que presenta l’operació per l’ens, Grimaldi ha presentat una sèrie de compromisos “que suposen renunciar a una part de la concessió actual al port de Barcelona”. La CNMC ha consultat a altres operadors la proposta de Grimaldi, “però les respostes obtingudes no han permès concloure si és un compromís idoni i suficient”, apunten. A més, es desconeix amb exactitud quan seria efectiu aquest compromís.

En aquest sentit, l’organisme estatal ja ha anunciat la decisió d’iniciar la segona fase del procediment obert en aquest expedient a la companyia italiana “amb l’objectiu d’analitzar en profunditat els riscos” que comporta aquesta compra de la Terminal Ferry del Port de Barcelona.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a setembre 16, 2022 | 16:36
    JordiP setembre 16, 2022 | 16:36
    El gos de l'hortalà. L'ens "nasionà" vigila estretament l port de Barcelona perquè no sigui massa important. Si Grimaldi creu que pot gestionar fructuosament la terminal ferry és per guanyar diners, no per mantenir la terminal al nivel catatònic que pretèn Madrit. Perquè: quina competència té, o pot tenir, Grimaldi al prt de Barcelona? Quantes línies de ferries poden concòrrer aquí? Alguna de italiana? Grimaldi és qui talla el bacallà a Itàlia. Alguna de greca? A Grècia els hi sobra la feina. Alguna de francesa? Jo diria que no: Chargeurs Reunis està saturat i reina les línies al Nord d'Àfrica. Em penso que la CNMC voldria que Grimaldi s'instal·lés al Port de Madrit, que està a Coslada. Llàstima que es tract d'un port ... sec.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa