Mira molt, planifica més i toca poc: les regles Covid19 d’un gran centre comercial

Diagonal Mar activat recursos tecnològics per reduir al mínim les superfícies de contacte i evitar les aglomeracions

Surt amb la visita planifiada, escull el moment en què hi hagi menys gent i toca el mínim possible. Aquestes seran les regles d’or de la nova normalitat en un dels grans centres comercials més popular de Barcelona quan puguin reobrir, que serà en la fase de dos del desconfinament, per a la qual no hi ha data, atès que estem encallats en la fase zero i mig. Ho han explicat aquest dilluns els responsables de Diagonal Mar, que han decidit posar la tecnologia al servei de la nova etapa que caldrà implementar als grans centres comercials després de la fase aguda de la pandèmia de Covid-19, a mesura que avanci el desonconfinament i puguin reobrir.

“En aquests moments, l’experiència del centre comercial comença a casa”, ha assegurat el director de màrqueting de Diagonal Mar, Oscar Bermúdez, en declaracions a l’ACN. L’usuari podrà consultar a la web o l’aplicació de cada centre comercial quins són els horaris de menys afluència, així com organitzar el recorregut amb antelació a través d’un codi QR. Aquestes són algunes de les mesures implantades per a la reobertura, amb l’objectiu de controlar l’aforament i minimitzar el risc de contagi. Els centres comercials reforçaran també les mesures higièniques i de desinfecció. En els establiments de restauració, se substituiran les cartes per codis QR i, en els banys, es canviaran els assecadors d’ús manual per altres mecanismes individuals.

El centre comercial de Diagonal Mar, gestionat per la consultora immobiliària CBRE, ha presentat aquest dilluns les novetats de cara a la reobertura, prevista per a la fase 2 de la desescalada. L’establiment preveu incrementar l’ús de la tecnologia i les mesures higièniques i, al mateix temps, “garantir l’experiència de compra” al client. “Un centre comercial no és un hospital”, ha assegurat la directora de l’àrea de Property Management de CBRE Espanya, Soledad López-Cerón.

El centre reforçarà els protocols de desinfecció i neteja, posant especial èmfasi en les botoneres o els passamans. Els banys tindran un aforament limitat, garantits a través d’un control de l’accés, i substituiran alguns elements com els assecadors d’acció manual per altres mecanismes com les tovalloles d’ús individual.

En el cas dels establiments de restauració, les cartes es canviaran per accessos a través d’un codi QR amb l’objectiu d’evitar el contagi. A més, s’assenyalaran els fluxos de circulació a les entrades, sortides i a l’interior de l’establiment.

De cara la reobertura, els quaranta centres de CBRE a l’Estat permetran als clients planificar les visites abans de sortir de casa. A través d’una aplicació o de la pàgina web de l’establiment, els usuaris podran controlar quins són els accessos oberts o saber quins són els horaris d’obertura.

“Els centres comercials hem d’ajudar a fer que l’experiència ‘online’ i ‘offline’ sigui el màxim fluïda possible”, ha afirmat Soledad López-Cerón. Per aquest motiu, el centre comercial de Diagonal Mar disposarà d’un punt de ‘Click&Collect’ per recollir les comandes ‘online’ i potenciarà la compra en línia a través de l’entrega a domicili. Actualment, Diagonal Mar té alguna botiga oberta, tot i que la majoria de l’activitat es concentra en l’hipermercat.

Més informació

Nou comentari