Un 7% més de vianants als carrers comercials de Barcelona amb l'enllumenat i el 'Black Friday'

Un estudi indica que durant la setmana de promocions l'afluència de passejants ha pujat un 5,5% respecte a l'any passat

El 'Black Friday' a Barcelona va provocar un augment del 7% en el nombre de vianants que passejaven pels carrers comercials de la ciutat divendres passat respecte al mateix dia del 2018, segons les dades d'un estudi de TC Group Solutions. L'empresa compta amb milers de sensors instal·lats per recopilar dades del flux de persones al carrer i assegura que la circulació de vianants durant tota la setmana passada –la de l'encesa de llums i el 'Black Friday'– va ser a Barcelona un 5,5% més elevada que en els mateixos dies de l'any anterior.

A Madrid, l'augment del divendres va ser del 4,5% i del 4,8% durant tota la setmana. Pel que fa a la mitjana de trànsit de vianants anual, les xifres d'augment als carrers comercials arriben al 16% a Barcelona i al 18,4% a Madrid.

Segons TC Group Solutions, hi ha un "descens del trànsit de dilluns a dimecres, i a partir del dijous i fins el diumenge es concentra" la major part del moviment dels vianants. "El Black Friday segueix impulsant a la gent a sortir als carrers comercials", ha assegurat la directora de màrqueting de TC Group Solutions, Sonia Lamela. "Per les dades de conversió a vendes, observem que, a més, la gent té una clara intenció de compra, tant a Madrid com a Barcelona", afegeix.

L'empresa, nascuda a Barcelona, es dedica als sistemes de 'retail intelligence' per augmentar la rendibilitat, l'eficiència comercial i la fidelització dels consumidors. Té presència en més de 40 països i 20.000 sensors instal·lats que recopilen dades anònimes i agregades sobre el comportament i el flux de moviments de persones a tot el món.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?