Barcelona és una ciutat que gaudeix d’una gran reputació internacional, compta amb una gran reputació com a hub tecnològic del Sur d’Europa i destaca entre els estrangers per tenir una gran qualitat de vida i una oferta cultural i gastronòmica molt diversificada. Però encara té molt camí que recórrer i la seva imatge exterior no és tan sòlida com per aguantar qualsevol taca.
“Londres i París estan millor preparades que Barcelona per controlar la seva reputació quan passa alguna cosa greu”, ha dit el president de l’associació d’empreses Barcelona Global, Pau Guardans, en declaracions recollides per Europa Press. L’exemple més clar ha passat els últims dos anys: el sector del luxe, els centres d’educació superior, el turisme i l’activitat econòmica en general s’han ressentit “per l’atemptat, la política, la turismefòbia i el top manta”, fets que han malmès la imatge de la ciutat i que l’obliga a preparar-se.
[r:1]
Guardans considera vital que Barcelona sigui més conscient de com la veuen al món i ha de “passar de ser una ciutat admirable per ser rellevant, i per aconseguir-ho és necessari projectar valors i imatges diferents”. En aquesta línia, Barcelona Global ha presentat el projecte ‘Barcelona in the rankings”, una iniciativa que busca millorar el posicionament de la ciutat en rànquings internacionals estratègics pels seus interessos.
Es tracta d’una eina que serà “el punt de partida per treballs posteriors”, segons ha avançat el CEO de l’associació, Mateu Hernández. Juntament amb Ideograma han creat una pàgina web on es pot consultar la posició de Barcelona en 45 rànquings globals elaborats per consultores i organismes internacionals. “És una eina que servirá a empreses, institucions i periodistes que necessitin saber la posició de Barcelona i utilitzar-la com a element de promoció”, conclou el director d’Ideograma, Antoni Gutiérrez-Rubí.