La febre de les reformes envaeix les grans botigues del centre de Barcelona

Marques com Zara i Apple renoven els seus establiments insígnia, mentre Five Guys, Huawei o Primark arriben a plaça Catalunya per guanyar visibilitat

Les grans marques fa temps que rumien com millorar l’experiència de compra dels clients i busquen posicionar les seves botigues en ubicacions estratègiques per tenir més visibilitat. Al centre de Barcelona, una de les zones comercials més importants del món, les cadenes multinacionals competeixen per atraure els milers de turistes que cada dia visiten la ciutat i en els últims mesos la febre de les reformes i les renovacions ha contagiat bona part dels establiments.

Les dues més ambicioses són les del Zara de Gran Via i la d’Apple a plaça Catalunya. Inditex “està apostant per reforçar les botigues més grans del grup i, en el cas de Gran Via, ha aprofitat les obres del nou hotel del grup Melià al carrer Casp, que connectarà amb el Zara, per ampliar l’espai i donar-li un toc més fresc”, explica al TOT Barcelona la directora de Retail de la consultora Laborde Marcet, Ángela Sánchez. 

L’antic Teatro Novedades, a escena

La reforma, que ha començat al juny, durarà sis mesos i preveu ampliar l’espai de la botiga a l’edifici, que és propietat d’Amacio Ortega, fins als 4.000 metres quadrats. “Necessitava actualitzar-se amb els nous conceptes de botiga-experiència”, afegeix Sánchez. La botiga s’inspirarà en la que ja tenen a plaça Catalunya, que és una de les més sostenibles del grup. A més, el Zara de Gran Via té competència directa d’H&M i Uniqlo, que ocupen dos dels altres xamfrans de la cruïlla amb passeig de Gràcia i només tenen dos anys d’antiguitat.

La botiga d'Apple a plaça Catalunya ha estat quatre mesos tancada / XFDC

La botiga d'Apple a plaça Catalunya ha estat quatre mesos tancada / XFDC

Una cosa semblant li passa a la botiga d’Apple a la plaça Catalunya, que tot just acaba de recollir les lones després de quatre mesos tancada per fer una renovació que els experts han qualificat de “sorprenent” perquè tampoc tenia tants anys. L’arribada imminent de Huawei a l’antiga sucursal de Bankia a la mateixa plaça –on compartirà edifici amb Desigual– podria ser el veritable motiu d’una renovació que ha mantingut la botiga tancada durant quatre mesos.

Noves obertures a plaça Catalunya

A més de la multinacional xinesa, hi ha moltes marques que aposten per instal·lar-se a plaça Catalunya atretes pel seu enorme ganxo comercial. La cadena irlandesa de roba Primark també obrirà un establiment a l’antiga seu del Banc Central, a la cantonada amb la Rambla, al costat del Hard Rock Café. És un edifici de més de 7.000 metres quadrats i serà la segona botiga més gran del grup a l’Estat espanyol.

I a l’abril ja havia aterrat Five Guys, l’hamburgueseria estatunidenca famosa a tot el món perquè és la preferida de l’expresident Obama. El restaurant, de 500 metres quadrats i situat a l’edifici de El Triangle, dona feina a unes 70 persones i és el més gran de la marca a l’Estat. “La tendència és fer botigues que cridin l’atenció”, diu la directora de Producció de Global Projects, empresa especialitzada en reformes integrals. “Les grans marques busquen espais amplis i la seva obsessió és la comoditat del client” per vendre-li una experiència de compra, no només un vestit o una hamburguesa.  

El Five Guys de plaça Catalunya és el més gran de l'Estat / XFDC

El Five Guys de plaça Catalunya és el més gran de l'Estat / XFDC

El centre, un aparador gegant

El centre de Barcelona és un imant per a les grans marques, però fa temps que no és tant rendible. “Els lloguers han pujat molt en els últims anys i les vendes no compensen la inversió”, alerta Sánchez, de Laborde Marcet. “Cada vegada hi ha més locals disponibles, fins i tot a passeig de Gràcia, i cada vegada costa més llogar-los”. Abans, només es necessitaven un parell de setmanes per començar a rebre ofertes, mentre que ara costa molt més.

“Els propietaris encara no veuen que és el mercat qui fixa els preus i es resisteixen a abaixar-los”, assegura. El problema és que molts fons d’inversió i immobiliàries van comprar edificis sencers o locals comercials a preus inflats i ara no troben inquilins disposats a pagar el que demanen, però tampoc volen acceptar menys diners perquè perden rendibilitat. “No es volen lligar i ofereixen com a molt contractes de cinc anys, quan l’habitual són 10 perquè l’inquilí recuperi la inversió”.

En aquest context, només les grans marques i les multinacionals es poden permetre fer una inversió que després no recuperen directament. “Cadenes com Inditex han d’estar a plaça Catalunya, a passeig de Gràcia o a la Diagonal per una qüestió d’imatge, però les vendes no compensen i recuperen els diners gràcies a altres establiments més rendibles”, reconeix Sánchez. En realitat, el centre de Barcelona és com un gran aparador. 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?