Inditex, Telefónica, BBVA, Telepizza i Iberia, líders dels seus sectors en l’ajut contra la Covid-19

Ho indica la segona onada de l'estudi 'El consumidor espanyol durant el confinament', elaborat per More Than Research

Inditex, Telefónica, BBVA, Telepizza i Iberia són les marques líders en els seus sectors en l’ajuda que estan prestant per fer front a la pandèmia de Covid-19, a parer dels ciutadans. Ho conclou la segona onada de l’estudi ‘El consumidor espanyol durant el confinament’, elaborat per More Than Research.

En el sector Retail, les primeres posicions les ocupen Inditex, Amazon i El Corte Inglés; en Banca i Assegurances, BBVA, Santander i Mapfre; en Restauració, lideren Telepizza, Just Eat i Rodilla; en Tecnològiques ocupen els primers llocs en l’estudi Telefónica, Google i Vodafone; en Turisme, Iberia, Room Mate i Paradors, i en el sector d’Alimentació, Lidl, Nestlé i Dia.

L’anàlisi també revela que la ciutadania valora molt positivament l’esforç de les marques per posar en marxa iniciatives que ajudin la societat a pal·liar els efectes de la crisi generada pel coronavirus. Segons indiquen els seus resultats, el 88,9% dels consultats té aquesta opinió.

Pel que fa a les iniciatives posades en marxa per les diferents empreses i marques, fer donacions de diners o productes i ajornar el pagament de compres de primera necessitat són les dues mesures més ben valorades pels ciutadans. En concret, fer donacions de diners o productes a organitzacions i institucions públiques és el que millor valoren els ciutadans (5,78 quan es demana que puntuïn d’1 a 7). La mateixa puntuació (5,78) rep la possibilitat d’ajornar el pagament de compres o de serveis ja contractats, com assegurances, hipoteques o compres a terminis. A més, la qualitat dels productes i serveis, juntament amb el bon tracte als clients, segueixen sent els aspectes més valorats.

L’estudi també indica que encara que veure pel·lícules i fer les tasques de la llar continuen sent les activitats que més es realitzen durant aquests dies de confinament, el que ha experimentat un increment significatiu sóm les compres online. De fet, gairebé un 40% de les persones que han participat en l’enquesta (38,5%) afirmen que han comprat per internet.

Respecte a les inquietuds de la població, la salut, tant de familiars com la d’un mateix, segueix sent la principal preocupació derivada del coronavirus. No obstant això, la situació econòmica ha experimentat un increment significatiu respecte al mesurament de finals de març i el percentatge d’enquestats a qui preocupa no poder fer front a futurs pagaments creix del 36,6% al 42%. I el d’aquells que temen perdre la feina puja des del 25,8% al 33,7%.

Nou comentari