Els mercats municipals disparen les vendes online durant el confinament

La plataforma de venda online Manzaning multiplica per 20 les comandes en els últims tres mesos

Els mercats municipals i el comerç alimentari han accelerat la seva digitalització durant el confinament gràcies a la plataforma de venda online per a comerç de proximitat Manzaning. L’app ha lliurat més de 20.000 comandes, entre març i maig, multiplicant les seves vendes per 20.

Els comerços de proximitat han estat oberts durant tot l’Estat d’Alarma per garantir a la població l’abastament de béns de primera necessitat, però els clients han hagut de recórrer a la venda online per rebre les seves compres. La crisi del Covid-19 ha provocat un canvi d’hàbit en la població, accelerant la digitalització i el comerç electrònic s’ha convertit en un servei fonamental.

El perfil dels clients durant el confinament ha estat molt variat i s’ha detectat un increment d’usuaris en franges d’edat de risc poc acostumats a la compra en línia. Així com clients que compraven per a familiars majors aprofitant el servei online o famílies joves que no podien assumir fer la compra com a tasca addicional a la cura dels fills i el teletreball per la pandèmia.

“De mitjana, els clients compren en tres parades a cada comanda, amb una despesa de 80€”, ha afirmat en un comunicat la fundadora de la plataforma, Eva Tomàs. A més, Tomàs ha reconegut que “algunes parades fins i tot han hagut de contractar personal extra només per a les vendes Manzaning”.

En qüestió de dies les comandes de la companyia es van multiplicar exponencialment, “passant de 30 al dia a més de 600”, segons ha explicat la fundadora. “Les grans superfícies oferien terminis de lliurament de dues setmanes o més, però nosaltres mai vam superar els 3 dies. Això, juntament amb la garantia de treballar per a mercats municipals ens va fer guanyar la confiança dels clients”, ha comentat.

Nou comentari