El Prat mira cap a l'Índia i el Japó per expandir les connexions amb Àsia

Segons el Comitè de Rutes de l'aeroport, hi ha una demanda no satisfeta de 1,47 milions de passatgers que cada any viatgen entre Barcelona i el sud-est asiàtic

L'Aeroport de Barcelona-El Prat, que ha començat l'any amb un important creixement de viatgers, fa temps que té un ull posat al sud-est asiàtic, un dels mercats amb més potencial econòmic –tant per a negocis com per a turisme–. En els últims anys s'han obert rutes amb la Xina, Corea del Sud, Singapur i Hong Kong que ja funcionen a ple rendiment i l'any passat van transportar 415.000 viatgers. Ara, en plena fase de consolidació dels vols intercontinentals, l'aeroport barceloní es fixa en l'Índia i el Japó com a propers objectius.

L'any passat el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), un ens a quatre bandes entre Aena, la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç, es va posar com a objectiu aconseguir noves rutes amb Mèxic, Xile, Tailàndia, l'Índia i el Japó. D'aquestes cinc destinacions, ja està confirmat que Aeromexico volarà entre Barcelona i Mèxic D.F. a partir del juny, mentre que Level connectarà la capital catalana amb Santiago de Xile durant la temporada d'estiu. I ara queden les tres del sud-est asiàtic, tot i que les negociacions sempre es porten en secret.

 

Àsia, un mercat en expansió

El CDRA calcula cada any quina és la demanda insatisfeta de passatgers que han de viatjar a Barcelona a través d’altres aeroports europeus perquè no hi ha vols directes. El 2018, aquesta demanda insatisfeta va situar-se en 4,7 milions de persones, dels quals gairebé 1,5 milions corresponen a països asiàtics. El líder indiscutible és la Xina –incloent Taiwan i Hong Kong– que malgrat la bona marxa de les rutes d’Air China i Cathay Pacific encara podria transportar 375.000 passatgers anuals més.

En segona posició ja se situa el Japó, amb 276.000 viatgers potencials. D’aquests, la majoria provindrien de Tòquio i Osaka. Norwegian, Level i la japonesa ANA han mostrat el seu interès per obrir una ruta, però mai s'han acabat de concretar. Iberia és l'única companyia que opera un vol directe entre l'Estat espanyol i el Japó, però és a través de l'Aeroport Aldolfo Suárez-Madrid Barajas. Corea del Sud, que ja té rutes operades per Korean Airlines i Asiana Airlines, també té molt camí per recórrer i podria captar fins a 178.000 passatgers addicionals.

L’últim gran mercat és l’Índia, que tindria una demanda insatisfeta de 158.000 viatgers, sobretot provinents de Nova Delhi i Bombai, però de moment només Barajas té un vol directe amb la capital índia. Després hi ha tota una sèrie de països on cada cop hi ha més interès –tant per fer-hi negocis com per atraure turistes– com podrien ser Tailàndia (108.000),Indonèsia (65.000) o les Filipines (63.000), però que tenen menys probabilitats de materialitzar-se a curt termini. 

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?