El Port ofereix a Colau treballar un pla conjunt contra la contaminació

La presidenta de l’enclavament, Mercè Conesa, demana que abans de “limitar” l’activitat s’estudiïn bé les dades de tres estudis que es presentaran al setembre

El Port de Barcelona ha recollit el guant de l’Ajuntament de Barcelona i ha ofert a Ada Colau treballar un pla conjunt contra la contaminació, però ha demanat que abans de plantejar possibles límits a l’activitat de l’enclavament es fixi de manera rigorosa quin és l’impacte real del port en els elevats nivells de pol·lució de la ciutat. “Tenim molt clar que volem establir amb la ciutat un pla d’actuació”, ha dit la presidenta del Port, Mercè Conesa, que ha explicat que a partir del setembre tindran molta més informació perquè es publicaran tres estudis.

“A partir d’aquestes dades podrem treballar junts”, ha afegit. Després de l’estiu es publicarà una actualització de les emissions contaminants que provenen del Port –a l’anterior informe es calculava que eren entre el 7% i el 10%–. També es farà públic un altre estudi sobre mobilitat i un tercer per intentar localitzar les fonts d’aquestes emissions. “Som molt conscients de la situació d’emergència climàtica en la qual ens trobem”, ha dit Conesa.

Reunió al setembre

Aquestes últimes setmanes tant l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, com la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Mobilitat i Urbanisme, Janet Sanz, han reclamat una limitació de les ampliacions del port i de l’aeroport perquè són una font de contaminació important. Els responsables del Port de Barcelona, conscients de les externalitats negatives de la seva activitat, han concertat una reunió amb el nou govern municipal per acordar una sèrie de mesures que es posaran en marxa durant els pròxims anys.

“No només hem de parlar amb rigorositat”, ha insistit Conesa. “Sinó que abans de parlar de limitar hem de veure quin és l’impacte de l’activitat portuària a la ciutat i com l’autoritat portuària es responsabilitza per fer que aquest impacte sigui menor”. L’electrificació dels molls –que evitaria que els vaixells consumissin gasoil mentre estan atracats– és una de les opcions que té més possibilitats d’aprovar-se, tot i que és un procés lent i costós que requereix temps.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?