El Gremi de Restauració defensa que és “segur” celebrar el Nadal a bars i restaurants

Engega una campanya per revitalitzar el sector i compensar les pèrdues d'aquest any

El Gremi de Restauració ha presentat aquest dimecres la campanya per promoure el consum a bars i restaurants durant les festes de Nadal, una iniciativa que l’organització no veu perillar malgrat l’evolució de les dades epidemiològiques. Pel director de l’organització, Roger Pallarols, celebrar el Nadal als restaurants “és un exercici de responsabilitat”. A banda, ha defensat que l’hostaleria és un espai més segur que les llars, citant les dades facilitades pel govern espanyol. Segons el Ministeri de Sanitat, a la restauració es comptabilitzen el 0,41% dels contagis coneguts.

Alhora, Pallarols ha subratllat que el Nadal “està assegurat”, recordant les paraules de la consellera Budó. “Res ens fa pensar que no podrem anar al bar”, ha insistit.La campanya presentada aquest dimecres, que porta per nom ‘Reserva moments, ara encara més’, també compta amb el suport del departament d’Empresa i Coneixement. Segons ha explicat Pallarols, el seu objectiu és “incentivar el consum segur a la restauració” i “conduir la socialització de Nadal a espais segurs”. Pel director del gremi, la iniciativa es presenta com “la darrera oportunitat” per salvar un any “fatídic” i, alhora, pretén “animar a un sector que ha passat per molts mesos de decreixement”. En aquest sentit, Pallarols ha destacat que la socialització també és “una solució” per combatre un any marcat pel confinament.

No més tancaments

Per altra banda, ha remarcat la importància que té el sector de la restauració dins l’economia catalana i espanyola. Per Pallarols, l’administració no es pot permetre tancar l’activitat dels bars i restaurants perquè l’impacte és “gravíssim”. Preguntat per si la campanya tindrà èxit, el director del gremi creu que la gent “ha demostrat la seva proximitat amb la restauració, tant en el primer confinament com en el segon”. Tot i que reconeix que l’any no ha estat positiu, confia que la campanya de Nadal incentivarà el consum. “La gent respondrà adequadament”, ha assegurat.

La campanya, que també compta amb el suport d’Agbar, inclou set espots publicitaris on han participat diverses figures de l’àmbit públic català. Entre elles hi ha periodistes com Mònica Terribas, Josep Cuní o Jordí Basté i actors com Leticia Dolera, Jordi Sánchez o Itziar Castro, entre d’altres.

Nou comentari