Barcelona Activa crea un web per donar suport a empreses i treballadors

Des de l’inici de l’estat d’alarma, s’han atès 115 peticions, cinc vegades més que una setmana ordinària

Barcelona Activa ha creat un web específic amb eines i recursos de totes les administracions per donar suport a empreses, pimes, entitats, autònoms i treballadors afectats per la situació derivada de la covid-19. El portal inclou un paquet de serveis, accions i ajuts dissenyats específicament per fer front a aquesta situació temporal d’incertesa, falta de liquiditat i aturada general d’activitat i se centra en els que més han patit caigudes de facturació durant l’estat d’alarma. En paral·lel, l’Ajuntament de Barcelona ha reforçat l’assessorament laboral a ciutadans que habitualment desenvolupen advocats especialitzats a través dels punts de Defensa de Drets Laborals, que aquests dies no funcionen presencialment sinó amb atenció telefònica.

Amb la col·laboració de sindicats, els advocats assessoren a tota la ciutadania que ho vulgui ja sigui per via telefònica o mitjançant bústia de correu. Des de l’inici de l’estat d’alarma, s’han atès 115 peticions, cinc vegades més que una setmana ordinària. La majoria de les preguntes s’interessen pels ERTO, el teletreball o la prevenció i salut en l’entorn laboral.

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha assenyalat que “en moments tan excepcionals” s’està posant al servei de la ciutadania “tots els recursos a l’abast per tal d’intentar minimitzar els efectes de la covid-19”.

Portal web

A banda, s’ha creat un portal que en una primera fase funciona en tres grans blocs: persones treballadores; autònoms; i empreses, pimes i entitats. Entre els recursos que s’expliquen al web hi ha subvencions, serveis d’assessorament, recursos formatius online o recursos informatius per mantenir-se al dia de l’evolució de la crisi sanitària a través de fonts fiables.

Tot i que el web l’acull Barcelona Activa, els recursos i eines que s’expliquen són tant municipals, com de la Generalitat i del govern espanyol. A més del portal, Barcelona Activa ha decidit que totes les empreses allotjades als seus vivers i incubadores deixin de fer el pagament dels seus lloguers mentre duri l’estat d’alarma.

Nou servei telefònic gratuït

A banda, també s’ha activat una atenció telefònica personalitzada que es dirigeix a tota la ciutadania, per a derivar, des d’un sol punt, cap als serveis i recursos especialitzats que millor s’adaptin a cada consulta. La línia gratuïta és 900 533 175, i funciona de 9h a 18h, de dilluns a divendres.

Nou comentari