Cooltra demana valentia a Colau per reconèixer que l’adjudicació del motosharing “no ha sortit bé”

"No funcionarà el servei ni per a l'usuari ni per a les empreses", ha avisat el conseller delegat de la marca a l'Ajuntament de Barcelona

El conseller delegat de Cooltra, Timo Buetefisch, ha reclamat “valentia” a l’Ajuntament de Barcelona per reconèixer que l’adjudicació de llicències de motos compartides “no ha sortit bé”. “Ara hi ha un total de 20 operadors amb llicència només per a 348 motos cadascun. Així no funcionarà el servei ni per a l’usuari ni per a les empreses”, ha assegurat Buetefisch en una taula rodona dins del Tech Spirit Barcelona. “Això no significa que nosaltres no volem competència, benvinguda sigui, però hem de trobar una manera perquè el servei sigui sostenible per a tots”, ha continuat el fundador de Cooltra, que ha tornat a reclamar moltes més de les 7.000 llicències de motosharing licitades a Barcelona. “Creiem que són molt poques”, ha sentenciat Buetefisch.

“L’usuari demana aquest servei, hi ha moltes persones que han deixat el vehicle particular a casa i necessiten més servei de motosharing a Barcelona”, ha insistit el CEO de Cooltra, que actualment comptava amb unes 1.300 motos d’ús compartit als carrers de la capital catalana. “Cal adaptar-se al futur i donar més llicències”, ha conclòs Buetefisch, que ha compartit taula rodona a la conferència Ecosistema Digital i governança en el marc del Tech City Barcelona amb el conseller delegat d’Adevinta Spain, Giampa Santorsola, el conseller delegat de SonoSuite, José Luis Zagazeta, i el director d’Uber a Espanya, Juan Galiardo.

Uber reclama “diàleg”: “Regular des de la pressió no és una bona idea”

Precisament, Galiardo també ha tingut unes paraules per a la Generalitat i el govern municipal de Colau, quan ja fa més d’un any que Uber ha paralitzat la seva activitat a Barcelona. “La paraula clau és diàleg”, ha afirmat el director de la plataforma de VTC. “Davant de problemes tan complexes com la mobilitat a les grans ciutats, regular des de la pressió i des d’una forma tàctica no és una bona idea”, ha recriminat Galiardo. Uber va marxar fa uns 14 mesos davant el nou decret del Govern que va imposar l’obligació de respectar un temps d’espera mínim de 15 minuts per contractar els serveis de mobilitat a les VTC, com Uber i Cabify.

“Fa falta asseure’s, mirar les dades i escoltar totes les parts implicades per poder fer una regulació que posi el ciutadà en el centre”, ha reflexionat en veu alta Galiardo. “Des del punt de vista d’Uber el que podem aportar en aquest procés és l’experiència en d’altres ciutats, països i continents”, ha comentat el director d’Uber a Espanya. “Aquest mateix procés l’hem fet amb diverses administracions de tot el món i els reptes són molt semblants”, ha reconegut Galiardo. “Podem aportar aquesta experiència i, sobretot, no repetir errors d’altres llocs”, ha finalitzat el director d’Uber a Espanya.

Nou comentari