Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Chacón acusa Colau de “desmantellar arbitràriament” la iniciativa privada

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha acusat aquest dimecres l’equip de govern de l’Ajuntament de Barcelona de voler “desmantellar arbitràriament” una iniciativa privada que “genera mobilitat sostenible” amb la regulació que planeja de les motos compartides. Chacón no s’hi mostra contrària, però creu que l’objectiu hauria de ser “vetllar” per la integració de la iniciativa en la mobilitat de la ciutat. La consellera s’ha reunit amb el responsable d’una de les empreses més afectades, E-Cooltra, que veurà disminuït el parc de motos un 85% si la normativa tira endavant. Chacón ha alertat de l’impacte “preocupant” de la regulació en “un dels sectors que més ha impulsat la innovació i la digitalització a Catalunya”.

En un fil de Twitter que ha publicat després de la reunió amb els directius d’E-Cooltra, Chacón ha opinat que aquest tipus d’empreses lideren la “tendència positiva” del vehicle compartit i impulsen un model de transport basat en l’energia elèctrica.

També ha subratllat que Barcelona ha estat “pionera” en l’adopció d’aquest model a través “d’iniciatives locals” com l’esmentada d’E-Cooltra o com a “porta d’entrada a Europa” de plataformes internacionals.

Per això ha alertat que la regulació ha de “vetllar” per la integració d’aquest servei en la mobilitat de la ciutat “i el respecte a l’espai públic”, però no “desmantellar arbitràriament” la iniciativa privada. Al seu parer, limitar-la “no genera igualtat, sinó pobresa”.

A més ha opinat que limitar “qui ha liderat el model expulsa Barcelona de les ciutats on crear i desenvolupar solucions innovadores”, tot recordant que la capital catalana és “el primer hub” d’startups del sud d’Europa “perquè s’ha obert al talent i a la innovació”.

“No podem posar traves a qualsevol proposta innovadora. La tecnologia és una aliada, no una amenaça”, ha continuat, tot reflexionant que les dades que generen aquestes plataformes “poden ser molt útils en la definició de polítiques de mobilitat”.

Finalment, Chacón ha opinat que les polítiques “valentes” passen per “generar oportunitats, incentivar l’economia productiva i no posar barreres innecessàries” a qui crea riquesa i llocs de treball. “Primer generar per després redistribuir. Catalunya ha de ser un país d’oportunitats”, ha reblat.

Cal recordar que l’equip encapçalat per l’alcaldessa Ada Colau ha decidit regular les motos i bicicletes compartides amb la previsió de repartir a l’entorn de 9.000 llicències entre una vintena d’empreses. Això suposa entre 300 i 400 títols per a cadascuna, fet que obligaria les empreses que actualment copen el sector, com E-Cooltra, a reduir la flota en un 85% aproximadament.

 

 

Més notícies
Notícia: L’Ajuntament manté la criticada adjudicació del ‘motosharing’ i confia en la renúncia d’empreses
Comparteix

L’Ajuntament manté la criticada adjudicació del ‘motosharing’ i confia en la renúncia d’empreses

Rosa Alarcón (PSC) no veu marge legal per modificar el repartiment i anuncia una expansió metropolitana | Aprovada per unanimitat l'elaboració d'un Pla Director de la moto, a instàncies de JxCat
Notícia: L’Ajuntament manté la criticada adjudicació del ‘motosharing’ i confia en la renúncia d’empreses - Mobile
Una moto elèctrica d'ús compartit en un aparcament habilitat / Ajuntament de Barcelona
Notícia: JuntsxCat també es queixa de les adjudicacions a les empreses de ‘motosharing’
Comparteix

JuntsxCat també es queixa de les adjudicacions a les empreses de ‘motosharing’

El grup encapçalat per Elsa Artadi, reclama "fugir de decrets i alcaldades sense consens" i impulsar una ordenança pacatada amb el sector
Notícia: JuntsxCat també es queixa de les adjudicacions a les empreses de ‘motosharing’ - Mobile
Notícia: Barcelona aprova la taxa per al ‘motosharing’ entre retrets de l’oposició
Comparteix

Barcelona aprova la taxa per al ‘motosharing’ entre retrets de l’oposició

Els grups municipals critiquen que s'acabarà el mandat sense la reforma promesa de la fiscalitat de Barcelona
Notícia: Barcelona aprova la taxa per al ‘motosharing’ entre retrets de l’oposició - Mobile
Notícia: Competència creu que la regulació del ‘sharing’ de Barcelona és restrictiva i discriminatòria
Comparteix

Competència creu que la regulació del ‘sharing’ de Barcelona és restrictiva i discriminatòria

Reclama na regulació que sigui "proporcionada i que generi la mínima distorsió en termes de competència"
Notícia: Competència creu que la regulació del ‘sharing’ de Barcelona és restrictiva i discriminatòria - Mobile

Nou comentari

Comparteix